Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

6 wskazówek, które pomogą wygrać w konkursie Mazda Design 2019 – zwłaszcza tym, którym nie chce się czytać regulaminów

Jury podpowiada, na co zwrócić uwagę przed przesłaniem konkursowego projektu.
.get_the_title().

Już 16 kwietnia mija termin nadsyłania prac do tegorocznej edycji konkursu Mazda Design. Jest on skierowany do studentów i absolwentów kierunków technicznych, artystycznych i projektowych, którzy chcieliby kreatywnie wykazać się w jednej z trzech kategorii: “Człowiek”, “Przestrzeń” i “Znak”.

Źródło: Materiały Prasowe Mazda

W tym roku konkurs Mazda Design organizowany jest pod hasłem “MA”. To wieloznaczeniowe japońskie słowo oznacza między innymi “przerwę”, “przestrzeń pomiędzy”, “chwilę oddechu” i od wieków wpisuje się w kulturę, sztukę, design i styl życia mieszkańców Kraju Kwitnącej Wiśni.

Łączna pula nagród w konkursie Mazda Design 2019 wynosi 35 tys. złotych – 10 tys. dla zwycięzcy każdej z trzech kategorii oraz dodatkowe 5 tys. dla laureata nagrody Grand Prix.

Termin nadsyłania prac mija 16 kwietnia o 23.59. Zgłoszenia do konkursu przesyłać można za pośrednictwem strony internetowej www.mazdadesign.pl.

Obrady jury Mazda Design 2018, od lewej: Maciej Jakub Zawadzki, Edgar Bąk, Anna Grużewska, Maja Ganszyniec, Marcin Rusak, Luca Zollino

Na kilka dni przed deadlinem zapytaliśmy członków konkursowego jury, na co uczestnicy tegorocznej edycji powinni zwracać szczególną uwagę. Są to wskazówki przydatne, odwołujące się do zasad regulaminu, z którym zazwyczaj zapoznaje się niewielu aspirujących laureatów Mazda Design. Bazują one już na 10-letnim doświadczeniu organizatorów konkursu i niezliczonej ilości prac, które członkowie jury mieli zaszczyt oceniać.

Oto kilka najcenniejszych porad last minute.

1. Nie lekceważ wymagań konkursowych

Źródło: Materiały Własne

Każda z konkursowych kategorii została w szczegółach opisana na łamach F5 i przedstawiona wraz z zestawem ciekawych inspiracji. Tu znajdziesz szczegóły dotyczące kategorii “Człowiek”, “Przestrzeń” i “Znak”.

Uważnie przeczytaj treść każdego zadania konkursowego i stosuj się do zaleceń organizatorów. Nawiązując do umiłowanego przez Japończyków minimalizmu pamiętaj, że najprostsze rozwiązania są najlepsze. Przygotowanie pracy, która odpowiada standardom wyznaczonym przez pomysłodawców konkursu Mazda Design i jest zgodna z motywem przewodnim, to połowa sukcesu.

2. Podpisz pracę nickiem, nie imieniem i nazwiskiem

Źródło: Artists Network

Jedną z zasad konkursu jest zakaz sygnowania zgłaszanych do niego prac imieniem i nazwiskiem autora.

Ma to zapobiec możliwości identyfikowania dzieł przez członków jury. Regulamin wymaga, aby każda z nadesłanych prac została podpisana nickiem – unikalną nazwą zawierającą wyłącznie litery od a do z i cyfry od 0 do 9, bez polskich znaków, spacji i pauz.

3. Postaraj się o czytelną i estetyczną prezentację projektu

Marek Kasperek, Grand Prix i Pierwsze miejsce w kategorii Człowiek konkursu MD 2017

Bez względu na to, jak fantastyczny będzie twój projekt, jak innowacyjny koncept za nim stoi i jakie niezwykłe jest jego wykonanie, jeżeli zostanie zaprezentowany w sposób chaotyczny i niezrozumiały, nie ma szans na zaistnienie w konkursie. Zwróć zatem uwagę na techniczne aspekty prezentacji swojej pracy: czytelne, zrozumiałe pliki ze zdjęciami, grafikami i konspektami (osobne pliki, maksymalnie 4!) oraz ich odpowiednia rozdzielczość i rozmiar (informacje na ten temat dostępne w regulaminie). Ponadto pamiętaj, że opis pracy nałożony na grafikę zmniejsza jej czytelność. Przesyłając pracę konkursową masz także możliwość załączenia swojego portfolio. Pamiętaj jednak, że nie jest ono miejscem prezentacji zgłaszanego do Mazda Design 2019 dzieła, ale jedynie okazją do zaprezentowania swojej osoby, drogi twórczej i innych projektów. Nie jest ono prezentowane jury i nie jest brane pod uwagę przy ocenianiu prac konkursowych.

4. Dołącz opis swojego projektu napisany w zwięzły i przejrzysty sposób

Fryderyk Zyska, Wyróżnienie w kategorii Człowiek konkursu MD 2018

Przesyłając projekt konkursowy zwróć szczególną uwagę na pole “opis projektu”. Jest to jedyne miejsce, w którym możesz opisać ideę, która za nim stoi, wyjaśnić aspekty swojej pracy, które mogą nie być oczywiste na pierwszy rzut oka, oraz zwrócić uwagę jury na kluczowe detale. Pamiętaj, że opis projektu może mieć maksymalnie 1000 znaków. Niech będzie zatem zwięzły, rzeczowy i chwytliwy.

5. Prześlij jeden dobry projekt, a nie kilka prac utrzymanych w podobnym stylu

Agnieszka Konopka, Pierwsze miejsce w kategorii Przestrzeń konkursu MD 2018

Miej na uwadze, że filozofia Mazdy, która rzutuje na charakter i styl konkursu, silnie opiera się na założeniach minimalizmu. Mniej znaczy więcej – jury poświęca więcej uwagi takim pracom, które są kompletne, przemyślane i zrealizowane w duchu założeń konkursowych. Każda wysłana przez ciebie propozycja powinna być skończona, kompletna i stanowić zupełnie nową propozycję. Lepiej skupić się na jednym projektem i doprowadzić go do perfekcji, niż przesłać kilka niedopracowanych.

6. Zapoznaj się z regulaminem

Źródło: mazdadesign.pl

Choć w powyższych punktach przedstawiliśmy najważniejsze zasady konkursu zawarte w regulaminie, warto do niego zajrzeć i szczegółowo się z nim zapoznać. Nie jest w końcu aż taki długi i nudny! Projekty niezgodne z regulaminem zostaną bezzwłocznie odrzucone i nie zostaną zaprezentowane jury do oceny – nie marnuj zatem swojego cennego czasu i talentu, i pokaż nam dzieło w 100% zgodne z zasadami konkursu.

Wszystkim uczestnikom tegorocznej edycji konkursu Mazda Design życzymy powodzenia! Nie możemy się doczekać, aż zobaczymy najciekawsze projekty od młodych polskich designerów!

Tekst: AO

DESIGN