Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

McDonald’s w pawilonie po warszawskiej Cepelii

Budynek zostanie odrestaurowany według planów oryginalnego architekta.
.get_the_title().

Warszawski pawilon Cepelii mieści się w ścisłym centrum, na skrzyżowaniu Alej Jerozolimskich i Marszałkowskiej. Powstał w 1966 roku, a za jego projekt odpowiadał architekt Zygmunt Stępiński – współprojektant MDM czy Hotelu Metropol. Pawilon był wówczas lekką, przeszkloną konstrukcją przywodzącą na myśl wielką witrynę sklepową. Liczne przebudowy sprawiły jednak, że w bryle budynku z trudem można obecnie dostrzec liczący sobie już ponad 50 lat zamysł architekta. Sytuacja zmieni się już wkrótce, dzięki nowemu inwestorowi.

Budynek ma powrócić do swego oryginalnego kształtu – odpowiadać za to będą architekci z warszawskiej Pracowni Architektonicznej Maas Projekt, którzy mają na swoim koncie odbudowę Domów Centrum, Hotelu „Saskiego” przy Placu Bankowym 1 czy budynku „Ethos” na Placu Trzech Krzyży.

Cieszy nas, że znalazł się inwestor, który jest w stanie finansowo udźwignąć koszty przebudowy, a co więcej chce zachować wyjątkowy charakter tego budynku. Projekt opiera się na pierwotnej koncepcji Zygmunta Stępińskiego, na której realizację nie pozwoliła ówczesna technologia i fundusze. Jestem przekonany, że ta jakościowa zmiana w samym centrum miasta zostanie dostrzeżona i doceniona zarówno przez mieszkańców, jak i turystów – mówi Henryk Łaguna z Maas Projekt.

źródło: Horeca Business Club

Inwestor współpracuje z konserwatorami zabytków oraz władzami miasta – zależy mu na tym, aby odbudowa zgodna była z wytycznymi konserwatorskimi, a także planami zagospodarowania przestrzennnego miasta. Wewnątrz pawilonu Cepelii znajdzie się McDonald’s. – Zależy nam na zachowaniu wszystkich walorów architektonicznych tego budynku i harmonijne wpisanie się w krajobraz centrum stolicy. Zastosujemy bardziej subtelny branding zewnętrzny. To będzie wyjątkowe miejsce. A że to McDonald’s, każdy, niezależnie od tego, czy do wydania ma 5 czy 50 zł będzie mógł cieszyć się tak wystrojem, jak i zróżnicowanym menu, lecz na tym etapie nie chcemy zdradzać więcej szczegółów – tłumaczy Anna Borys-Karwacka, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald’s Polska.

Warto dodać, że nie będzie to pierwszy McDonald’s w Polsce, który będzie mógł poszczycić się wyjątkowym, historycznym wnętrzem.

Restaurację na dworcu PKP w Gdyni zdobią malowidła sopockiej szkoły malarstwa z końcówki lat 50. ubiegłego wieku, natomiast lokal w Krakowie na ulicy Grodzkiej może się pochwalić wyjątkową architekturą, a także zabytkową stolarką drzwi, która pełni funkcję dekoracyjną.

DESIGN