Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

Nowe Subkultury: BOHOMATKI

Skąpane w blasku światła, ubrane w lekkie sukienki z haftami i kapelusz. Na nadgarstku bransoletka, a w nosidełku dziecko, które nie przeszkadza, nie ogranicza, bo jest częścią lifestyle’u, w którym macierzyństwo jest ogromną wartością. Kim są BOHOMATKI? Sprawdźcie w naszym projekcie 'Nowe Subkultury', który stworzyliśmy we współpracy z fotografką Zuzą Krajewską.
.get_the_title().

Czy dawne subkultury mają współczesne odpowiedniki? Postanowiliśmy to sprawdzić – w tym celu ruszyliśmy na ulice Warszawy i przeprowadziliśmy badania w terenie. Do współpracy zaprosiliśmy charakteryzującą się wrażliwym społecznie okiem fotografkę Zuzę Krajewską, która razem z nami odwiedzała skateparki, warszawskie imprezy i mieszkania naszych bohaterów. Okazuje się, że nie istnieją już twarde podziały rodem z lat 90. Młodzi, za pośrednictwem internetu – za pomocą określonej estetyki, hasztagów i podejścia do popkultury – tworzą grupy bardziej rozmyte, które nie wykluczają się wzajemnie. Nadaliśmy każdej z nich autorską nazwę. Oto nowe subkultury według F5.

BOHOMATKI

Bycie mamą wymusza w życiu zmiany, ale może być też początkiem zupełnie nowego stylu życia. Bohomatki to młode mamy, które aby cieszyć się macierzyństwem, chcą zwolnić. Filozofia slow life, którą wymusza naturalny bieg wydarzeń, jest połączona z zamiłowaniem do stylistyki boho oraz stylem ubierania się nawiązującym do hipisowskich trendów z lat 70. Moda rozpowszechniona w Los Angeles z powodzeniem rozprzestrzenia się po całym świecie, w tym po Polsce, zyskując w Stanach Zjednoczonych nazwę Silver Lake Shaman.

Jej przedstawicielki znacie z Instagrama – skąpane w blasku światła, ubrane w lekkie sukienki z haftami lub w krótkie szorty, kapelusz, skórzane sandały lub Converse’y. Na nadgarstku bransoletka, a w nosidełku dziecko, które nie przeszkadza, nie ogranicza, bo jest częścią lifestyle’u, w którym macierzyństwo jest ogromną wartością.

Bohomatki nie zapominają o sobie, dbają o siebie, wybierają wolne zawody tak jak Marta, bohaterka naszej sesji. To, co je łączy to też zamiłowanie do określonej estetyki, za którą kryje się zespół wartości. Pochwała tego, co ekologiczne, zdrowe odżywianie, zwracanie uwagi przy wyborze produktów, którymi się otaczamy, powrót do tego, co naturalne. Ratanowe fotele, plecione dywany, donice z palmami, kwiatami i pamiątki z podróży rozstawione na starych drewnianych kredensach przenoszą nas w odległe i ciepłe rejony świata.

Jesteśmy świadkami powstawania globalnej kultury matek, która rządzi się swoimi prawami, ma swoje kody, przewodniczki, totemy.

zdjęcia:
Zuza Krajewska
bohaterowie:
Marta
partnerem projektu jest marka Reserved

FASHION