Zobacz, jakie reklamy kręcą dziś młodzi polscy twórcy, którzy wybili się dzięki Papaya Young Directors

Konkurs Papaya Young Directors dla wielu młodych twórców stał się przepustką do kariery w branży reklamowej. Przedstawiamy sylwetki kilku z nich.
.get_the_title().

Trwa właśnie 5. edycja Papaya Young Directors – konkursu organizowanego przez dom produkcyjny Papaya Films, który dla wielu młodych twórców stanowi przepustkę do świata reklamy. Więcej o jego zasadach pisaliśmy tutaj, dziś natomiast postanowiliśmy przedstawić wam sylwetki osób, które dzięki udziałowi w konkursie zostały w branży. Zobaczcie, co dziś robią i jak wspominają swoje początki.

Iwona Bielecka

Laureatka Grand Prix w Papaya Young Directors 2016 za spot promujący o2.pl.

GRAND PRIX o2 Iwona Bielecka from PAPAYA YOUNG DIRECTORS on Vimeo.

To, że wzięłam udział w Papaya Young Directors było jedną z najlepszych decyzji w moim życiu. Poznałam wielu fantastycznych ludzi, przeżyłam świetną przygodę, mogłam zrealizować swoją pierwszą reklamę a przede wszystkim skonkretyzowała się moja wizja własnej przyszłości – mówi Bielecka.

Jak potoczyła się twoja kariera po konkursie?

Potoczyła się jak kula śniegowa. Kilka miesięcy po konkursie na Shots Awards zdobyłam tytuł New Director of the Year, dołączyłam do rostera Papaya Films, na Branded Film Festival dostałam Silver Best Directing za pierwszy odcinek Papaya Original Series, brąz za reżyserię na KTRach oraz brązowego Lwa w Cannes za kampanię, dla której film wyreżyserowałam. I choć czuję, że jestem wciąż na początku drogi, że jeszcze jest wiele rzeczy, których chcę się uczyć, to cieszę się ogromnie, że to, w co wkładam wysiłek i serce jest doceniane – dodaje.

Baron | Papaya Films Original Series 1 from PapayaFilms on Vimeo.

Origin from PapayaFilms on Vimeo.

Weronika Ławniczak

Laureatka II nagrody w Papaya Young Directors za spot dla H&M.

II NAGRODA H&M Weronika Ławniczak from PAPAYA YOUNG DIRECTORS on Vimeo.

Konkurs pozwolił mi na doświadczenie siebie i swoich możliwości, na zupełnie wówczas nowym polu. Pierwszy raz pisałam scenariusz i reżyserowałam od a do z. Realizacja filmu dla H&M była niezwykłą przygodą i wyzwaniem, ale i tą iskrą, która rozpaliła we mnie pragnienie i potrzebę bycia częścią filmowej familii – do bycia reżyserką. Zakwalifikowanie się do finału i zdobycie nagrody było dla mnie dużym zaskoczeniem, nobilitacją i tak naprawdę otwarciem nowego rozdziału w moim życiu zawodowym – opowiada. – Po konkursie zrealizowałam jeszcze dwie produkcje i w grudniu 2016 roku zostałam zaproszona do współpracy z Papaya Films – zapoczątkowało to bardzo ważny czas w moim życiu, różnorodne realizacje i niesamowicie wpłynęło na mój samorozwój – komentuje Weronika Ławniczak.

Smog from PapayaFilms on Vimeo.

Mysia 3 from PapayaFilms on Vimeo.

Krzysztof Starnawski | National Geographic Explorer from PapayaFilms on Vimeo.

Bartek Hławka

Laureat Papaya Young Directors 2016 za spot promujący sieć Play.

PLAY Bartosz Hławka from PAPAYA YOUNG DIRECTORS on Vimeo.

Dzięki udziałowi w Papaya Young Directors poznałem super ludzi – innych finalistów, z którymi cały czas utrzymuję kontakt i realizuję wspólne projekty. Udział przełożył się też na rozpoznawalność w branży – tłumaczy Bartek Hławka. Dziś realizuje reklamy zarówno w Polsce, jak i zagranicą dla marek związanych ze swoją ulubioną dziedziną, czyli z motoryzacją. Współpracował już m.in. z Porsche, Mercedesem, Audi czy Chevroletem. Wśród swoich ulubionych realizacji wymienia spot reklamowy dla Mercedesa AMG GT S, Porsche Panamera i projekt personalny dla Aston Martin Lagonda.

Mercedes AMG GT S from Hlawka on Vimeo.

Porsche Panamera 2017 from Hlawka on Vimeo.

Aston Martin Lagonda from Hlawka on Vimeo.

Jan Wąż

Finalista Papaya Young Directors 2016 za spot dla LINK4.

LINK4 Jan Wąż from PAPAYA YOUNG DIRECTORS on Vimeo.

Konkurs na pewno dał mi więcej pewności siebie i możliwość zmierzenia się z dużym planem i z dużą ekipą. Wcześniej moje produkcje były tworzone skromniej. Pokazałem, że jestem w stanie poradzić sobie z trudnym planem, takim jak scena wypadku samochodowego. Dzięki temu udowodniłem swoje umiejętności reżyserskie przed domami produkcyjnymi, klientami, ale również przed samym sobą – mówi.

Jakie korzyści przyniósł ci udział w konkursie?

Wydaje mi się, że po konkursie zacząłem dostawać poważniejsze zlecenia – coś się ruszyło. Uczestnictwo w finale było jak szczęśliwa karta, która przesuwa pionek o kilka pól do przodu na planszy. Dzisiaj, po dwóch latach od konkursu, robię duże reklamy, ale również dokumenty i jestem w trakcie przygotowań do pierwszej fabuły – opowiada.

Wśród pokonkursowych realizacji, z których jest szczególnie dumny, Jan Wąż wymienia szczególnie swój dokument. Film dokumentujący kremacje w Varanasi powstawał przez 2 miesiące w Indiach i już wkrótce trafi do obiegu festiwalowego.

Moksha Teaser from Jan Wąż on Vimeo.

Z kolei krótki dokument z cyklu Papaya Presents Stories jest dla autora bardzo osobistym projektem.

Papaya Presents Stories – Tańcząc w ciszy from PapayaFilms on Vimeo.

Wąż jest też dumny z filmów dla Sanofi i Discovery trwało, których kręcenie trwało aż 10 dni zdjęciowych.

MAGNE B6 ACTIVE Stresozaradni – Karolina from Jan Wąż on Vimeo.

MAGNE B6 ACTIVE Stresozaradni – Kamil from Jan Wąż on Vimeo.

Zwycięzców Papaya Young Directors 2018 poznamy już 13 czerwca podczas gali finałowej w Zamku Ujazdowskim.

Zdjęcie główne: Aleksandra Śmigielska/mat. Papaya Young Directors

TU I TERAZ