Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

Vetements tworzy nową markę dla Gen Z

Vetements w końcu ujawniło swój szumnie zapowiadany secret project, będący sprzeciwem wobec przemysłu modowego. Nosi on nazwę VTMNTS i oferuje odzież, która jest skierowana do pokolenia Z.
.get_the_title().

O nowym projekcie Vetements jeszcze do niedawna wiadomo było tylko kilka rzeczy: projekt nadzoruje prezes Guram Gvasalia i Fundacja Rodziny Gvasalii, a ubrania mają być zbliżone do klasycznej odzieży męskiej z zacięciem unisex. W końcu na Instagramie marki pojawiły się pierwsze outfity, które pokazują, że Vetements zmienia podejście do nowej kolekcji.

VTMNTS zrodziło się z pogardy Vetements dla przemysłu modowego.

’Branża jest zdominowana przez wielkie konglomeraty, a młode pokolenie nie ma żadnych szans… Postanowiliśmy rozpocząć małą rewolucję i uruchomić marki, które zagrają w nową grę’ – wyjaśnia marka w komunikacie prasowym.

Co znamienne dla firmy, która zdobyła sławę dzięki dużym logotypom i grafikom, VTMNTS żarliwie odrzuca branding i ogromne logo na rzecz tradycyjnych wartości kreatywności, jakości i rzemiosła.

’VTMNTS to marka dla ludzi, którzy noszą ubrania dla siebie, a nie dla innych, dla tych, którzy nie mają nic do udowodnienia, dla tych, którzy nie chcą nosić ogromnych logotypów i krzyczeć, jaką markę mają na sobie, dla tych, którzy rozumieją wysoką jakość i wartość rzemiosła’ – czytamy w komunikacie.

Celem marki jest przedefiniowanie tradycyjnego luksusu dla następnej generacji.

VTMNTS porównuje swoje cele do celów Hermèsa i chce dać młodemu, fajnemu pokoleniu taką samą jakość, jaką ten luksusowy dom mody zapewnia swoim klientom. ’Chcemy, aby ta branża stała się lepszym miejscem!’ –podkreśla marka.

VTMNTS chce zaspokajać potrzeby podążających za modą klientów z pokolenia Z. Marka twierdzi, że szeroko pojęty przemysł luksusowy nie docenia dzisiejszej młodzieży.

W efekcie powstała debiutancka kolekcja SS22 'XXX’, składająca się z aż 100 looków. ’100 looków reprezentuje nasze 100-proc. zaangażowanie w tę branżę’ – zapewnia VTMNTS. Jeśli do tego dojdzie bardziej przystępna cena, VTMNTS może być strzałem w dziesiątkę dla legionu młodych, obeznanych z mediami społecznościowymi zwolenników Vetements.

Tekst: KS

FASHION