5 najważniejszych projektów Stefano Giovannoni, nowej gwiazdy Warsaw Home 2018
![5 najważniejszych projektów Stefano Giovannoni, nowej gwiazdy Warsaw Home 2018 .get_the_title().](https://www.f5.pl/wp-content/uploads/2018/06/stef1.png)
Organizatorzy targów Warsaw Home, które odbędą się w tym roku pod hasłem „SIŁA!”, nie zwalniają tempa. Na łamach F5 pialiśmy już o tym, że planują ponad dwukrotnie powiększyć przestrzeń wystawienniczą, tak by pomieściła aż 800 marek wnętrzarskich z całego świata. Nie chodzi jednak tylko o rozmach październikowej imprezy, ale także gwiazdy, których wystąpienia i projekty będzie można tam zobaczyć. Jeszcze w lutym dowiedzieliśmy się, że na Warsaw Home 2018 przyjedzie sam Tom Dixon, który zaprezentuje najnowszą kolekcję swojej marki i wystąpi z wykładem dotyczącym SIŁY. Okazuje się jednak, że kolejne ogłoszenie jest nie mniej interesujące, ponieważ na targach pojawi się także Stefano Giovannoni!
![](https://www.fpiec.pl/wp-content/uploads/2018/06/020301_DesignerGiovannoni_Main990x370.jpg)
Stefano Giovannoni to dziś jeden z najbardziej znanych włoskich designerów, którego projekty znajdują się m.in. w zbiorach Centrum Pompidou w Paryżu i Museum of Modern Art w Nowym Jorku. Początku jego kariery nie były jednak łatwe. Kiedy Stefano ukończył architekturę w 1978 roku, we Włoszech królował minimalizm. Projektant nie mógł się wpasować w ten trend, bo pociągały go żywe kolory oraz kultura masowa. Dzięki tym inspiracjom Stefano Giovannoni idealnie wpisał się jednak w stylistykę lat 80. To właśnie w czasie trwania tej dekady wspólnie z Guido Venturinim założył studio King-Kong Production Group i rozpoczął trwającą wiele lat współpracę z marką Alessi, która sprzedała miliony zaprojektowanych przez niego akcesoriów na całym świecie.
Wtedy też wyklarował się styl Stefano. Tworzy on bardzo charakterystyczne produkty, które są jednocześnie zrozumiałe i atrakcyjne dla szerokiego grona obiorców.
Giovannoni oczywiście nie poprzestał na współpracy z Alessi i projektował później m.in. dla takich marek, jak Flos, Magis, Laufen, Siemens, Lavazza, Pepsico, Fiat czy Samsung. Poniżej możecie zobaczyć 5 projektów, które przyniosły mu sławę.
Girotondo (Alessi)
![](https://www.fpiec.pl/wp-content/uploads/2018/06/gi.jpg)
Girotondo to pierwsza realizacja Stefano Giovannoni dla Alessi i jednocześnie prawdziwy bestseller. Do dziś produkty z tej serii sprzedały się w blisko 10 milionach egzemplarzy. Kolekcja wyróżnia się motywem geometrycznych ludzików w tanecznym kręgu, który dzięki swojej prostocie od razu wpada w oko.
Banana, Mr. Chin i Orient Tales (Alessi)
![](https://www.fpiec.pl/wp-content/uploads/2018/06/228ce11decb8d274dfff4b90a3c485ed.jpg)
Wypuszczone przez Alessi produkty z serii Banana, Mr. Chin i Orient Tales to akcesoria kuchenne bardzo charakterystyczne dla stylu Stefano Giovannoni. Te solniczki, pieprzniczki, kieliszki do jajek, maselniczki, cukierniczki, korkociągi wyglądają, jak dziecięce zabawki, ale wbrew pozorom są niezwykle funkcjonalne i ergonomiczne.
Krzesło Bombo (Magis)
![](https://www.fpiec.pl/wp-content/uploads/2018/06/894b754c-929b-4aa6-9a9a-b8a9e3a99b38.jpg)
Prawdziwy hit i dowód na to, że poza akcesoriami kuchennymi, które przyniosły mu sławę, Giovannoni projektuje równie bestsellerowe meble. Bombo to przykład doskonałego połączenia elegancji, naturalnej formy i prostoty, który stał się (bardzo często kopiowaną) współczesnego designu.
Kolekcja Vanity (Magis)
![](https://www.fpiec.pl/wp-content/uploads/2018/06/vanity-190.jpg)
Kolejny bestseller Stefano to kolekcja składająca się ze stołu i krzesła. Ten pierwszy ma aluminiową konstrukcję i szklany blat oraz charakterystyczne łuki, które nadają mu lekkości i zwiewności. Doskonałym uzupełnieniem stołu są oczywiście wykonane z poliwęglanu krzesła z tej samej serii (nam najbardziej przypadła do gustu ich transparentna wersja).
Krzesło Rabbit (QeeBoo)
![](https://www.fpiec.pl/wp-content/uploads/2018/06/mini-rabbit-chair-orange-953468.jpg)
W 2016 roku Stefano Giovannoni postanowił założyć markę własną, QeeBoo, w której we współpracy ze znanymi projektantami przełożył ikony naszej wyobraźni na kolekcję zaskakujących obiektów z tworzywa sztucznego. Najbardziej znanym produktem firmy okazało się być jednak krzesło Rabbit, które zaprojektował sam Giovannoni. Pomysł właśnie na jego formę wziął się z połączenia sylwetki królika z sylwetką krzesła, gdzie królicze uszy stały się oparciem.
Więcej produktów zaprojektowanych przez Stefano Giovannoni zobaczycie podczas tagów Warsaw Home 2018.
![](https://www.fpiec.pl/wp-content/uploads/2018/06/xwarsawhome-baner-1-1-1-1.jpg.pagespeed.ic_.unSyGsfMsn-1-1-1-1.jpg)
Prace nad targami Warsaw Home 2018, których motywem przewodnim będzie SIŁA!, ruszyły już pełną parą. Zaledwie w ciągu dwóch lat organizatorom udało się od zera zbudować jedne z największych targów wnętrzarskich w Europie Środkowo-Wschodniej. Tylko w zeszłym roku w trzech halach centrum Ptak Warsaw Expo, na 60 tys. m2, wystawiło się ponad 600 marek z kraju i z zagranicy. To one przyciągnęły 64 tys. szukających nowości odwiedzających (w tym aż 18 tys. spoza Polski), którzy docenili to, że organizatorzy stawiają na marki wnętrzarskie, a nie eksperymentalne projekty znane z festiwali designu. Doceniła to także branża, bo wśród odwiedzających było aż 20 tys. przedstawicieli firm oraz 9 tys. architektów i projektantów, którzy na miejscu nawiązywali relacje biznesowe. Ten sukces udowodnił, że odwaga przy organizacji tak dużej imprezy się opłaciła, dlatego w tym roku targi nadal będą się dynamicznie rozwijać.
Warsaw Home 2018 będzie edycją zmian, które pozwolą organizatorom lepiej odpowiadać zarówno na potrzeby przedstawicieli branży, jak i konsumentów.
Symbolem tych zmian jest nowe logo będące częścią rebrandingu, który uspójni całą komunikację imprezy. Czas trwania samych targów wydłuży się do czterech dni (4-7 października 2018 r.), a ścisły podział na część branżową (czwartek, piątek) i otwartą dla wszystkich (weekend), ułatwi zadanie profesjonalistom, którzy chcą nawiązywać relacje biznesowe podczas wydarzenia. Żeby zaspokoić rosnące zapotrzebowanie organizatorzy postanowili natomiast aż dwukrotnie zwiększyć przestrzeń wystawienniczą. Dzięki temu w pięciu halach, o łącznej powierzchni 120 tys. m2, zaprezentuje się ponad 800 marek z sektorów furniture, kitchen&dining, interior finish oraz deco.