Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

5 trendów graficznych, które będą popularne w 2018 roku

Bank grafik Shutterstock przygotował zestawienie trendów graficznych, które już niedługo będą dominować w świecie projektowania.
.get_the_title().

Koniec grudnia to czas przewidywania trendów na nadchodzący rok. Bank grafik Shutterstock zrobił zestawienie trendów graficznych, które już niedługo będą dominować w świecie projektowania. Większość z nich już teraz jest widoczna w różnego rodzaju mediach, a w 2018 roku jeszcze bardziej urosną w siłę. Oto one.

1. Kreatywna typografia

Zamiast standardowych fontów, które są dostępne w programach graficznych i edytorach tekstowych, powoli stawia się teraz na unikalną i ręcznie rysowaną typografię. Będzie pojawiać się coraz więcej nietypowych krojów pisma, a także kreatywnych połączeń tekstu z ilustracją czy też fotografią.

2. Podwójna ekspozycja i duo-kolor świetlny

Podwójna ekspozycja w fotografii jest modna już od dawna, ale teraz przyjmie nieco inny kształt. Do tej pory „wkładano” jedną formę w drugą (przeważnie w tonacji czarno-białej) – teraz dwa monochromatyczne obrazy są ze sobą „krzyżowane”. Daje to nowoczesny, dynamiczny efekt, który ma przypominać trochę technologię 3D. Dwa różne, naturalne źródła światła będą także popularne bez używania podwójnej ekspozycji.

3. AR i VR

Największe światowe marki, takie jak Google, Apple czy IKEA, już od jakiegoś czasu korzystają z technologii rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości do promowania swoich usług i produktów. Obserwując jak dużą popularnością cieszą się takie rozwiązania, przewiduje się, że coraz więcej marek i projektantów będzie je wykorzystywało. Ogromną zaletą AR i VR jest to, że takie aplikacje wykraczają poza formę zwyklej reklamy i przenikają do naszej kultury, otaczającej nas architektury, a także designu.

4. Żywe kolory

Odkąd Instagram zmienił swoje logo na prostszy wielobarwny znak, świat projektowania zwrócił większą uwagę na wykorzystanie koloru. Wiele marek zdecydowało się na zastosowanie żywych odcieni, ale także gradientów, o których jeszcze nie tak dawno myślano, że są passé. Teraz projektanci będą coraz chętniej stawiać na energię, jeśli chodzi o dobór kolorów, które mają dawać efekt „płynięcia” i przenikania się nawzajem.

5. Spersonalizowane/odręcznie wykonywane ilustracje

Ilustracja stworzona dla Google
Ilustracja: Karol Banach
Ilustracja: Abigail Goh

Ilustracja w projektowaniu zajmie jeszcze lepszą pozycję. W kampaniach takich gigantów jak Google, McDonald’s czy Airbnb już od dawna pojawiają się prace ilustratorów i nic nie wskazuje na to, żeby w tej kwestii miało się coś zmienić. Prawdopodobnie będzie się pojawiać jeszcze więcej personalizowanych grafik wykonanych w „odręcznym stylu”, ilustracje 3d lub imitujące efekt papierowej wycinanki.

Źródło: Design Taxi

DESIGN