Pinterest weryfikuje listę 5 najpopularniejszych trendów wnętrzarskich 2018 roku

Wśród najczęściej wyszukiwanych terminów pojawiły się lata 70., maksymalizm oraz... Wes Anderson.
.get_the_title().

Pinterest to portal społecznościowy służący do katalogowania materiałów wizualnych i tworzenia z nich moodboardów. Na platformie aktualnie znajduje się ponad 14 miliardów pinów dotyczących wystroju wnętrz. Przed końcem zeszłego roku platforma opublikowała przewidywania dotyczące najpopularniejszych trendów wnętrzarskich 2018 roku, ale choć dopiero kończy się marzec, to Pinterest postanowił je zweryfikować. Na podstawie poniższej listy możemy sprawdzić, jakie trendy dominują obecnie we wnętrzach.

1. Ultra Violet

Kolor roku 2018 według instytutu Pantone dominuje również na Pintereście. Zainteresowanie odcieniem, który symbolizuje oryginalność, pomysłowość i progresywne myślenie, wzrosło aż o 2675 proc. Więcej o tym odcieniu pisaliśmy tutaj.

2. Wnętrza w stylu Wesa Andersona

Tego reżysera nikomu przedstawiać nie trzeba. Jego charakterystyczna estetyka, będąca połączeniem stylu retro, pastelowych odcieni i symetrii, podbija także Pinteresta – użytkownicy chętnie szukają wzorów czy plakatów kojarzących się ze stylem Andersona.

3. Pozytywność

Zainteresowanie użytkowników tym terminem wzrosło o 430 proc. Coraz więcej osób chce, aby ich domy były pozytywną przestrzenią, dlatego wśród popularnych wyszukiwań znajdują się między innymi motywacyjne plakaty. Żeby jednak było jasne, nie jesteśmy fanami tego trendu, o czym więcej pisaliśmy tutaj.

4. Maksymalizm

Od kiczowatych detali po eksperymenty z kolorem – wygląda na to, że na Pintereście, przynajmniej chwilowo, kończy się etap dominacji skandynawskiego minimalizmu.

5. Lata siedemdziesiąte

Być może zbliża się powrót terazzo, bo zainteresowanie tym terminem zwiększyło się na Pintereście o 305 proc. Jak widać na Pintereście, terazzo pojawia się też w łazienkach i w kuchniach, a także na podłogach i na ścianach. Również zdobienie frędzlami wraca do łask – pojawiają się na poduszkach, kocach czy lampach, a zainteresowanie tym terminem zwiększyło się na Pintereście o 157 proc.

Trendy wskazane w powyższym zestawieniu będzie można zobaczyć podczas targów Warsaw Home 2018, które w tym roku planują ponad dwukrotnie powiększyć przestrzeń wystawienniczą, by mogła pomieścić aż 1000 marek.

race nad targami Warsaw Home 2018, których motywem przewodnim będzie SIŁA!, ruszyły już pełną parą. Zaledwie w ciągu dwóch lat organizatorom udało się od zera zbudować jedne z największych targów wnętrzarskich w Europie Środkowo-Wschodniej. Tylko w zeszłym roku w trzech halach centrum Ptak Warsaw Expo, na 60 tys. m2, wystawiło się ponad 600 marek z kraju i z zagranicy. To one przyciągnęły 64 tys. szukających nowości odwiedzających (w tym aż 18 tys. spoza Polski), którzy docenili to, że organizatorzy stawiają na marki wnętrzarskie, a nie eksperymentalne projekty znane z festiwali designu. Doceniła to także branża, bo wśród odwiedzających było aż 20 tys. przedstawicieli firm oraz 9 tys. architektów i projektantów, którzy na miejscu nawiązywali relacje biznesowe. Ten sukces udowodnił, że odwaga przy organizacji tak dużej imprezy się opłaciła, dlatego w tym roku targi nadal będą się dynamicznie rozwijać.

Warsaw Home 2018 będzie edycją zmian, które pozwolą organizatorom lepiej odpowiadać zarówno na potrzeby przedstawicieli branży, jak i konsumentów.

Symbolem tych zmian jest nowe logo będące częścią rebrandingu, który uspójni całą komunikację imprezy.  Czas trwania samych targów wydłuży się do czterech dni (4-7 października 2018 r.), a ścisły podział na część branżową (czwartek, piątek) i otwartą dla wszystkich (weekend), ułatwi zadanie profesjonalistom, którzy chcą nawiązywać relacje biznesowe podczas wydarzenia. Żeby zaspokoić rosnące zapotrzebowanie organizatorzy postanowili natomiast aż dwukrotnie zwiększyć przestrzeń wystawienniczą. Dzięki temu w pięciu halach, o łącznej powierzchni 120 tys. m2, zaprezentuje się około 1000 marek z sektorów furniture, kitchen&dining, interior finish oraz deco.

DESIGN