600 powodów, dla których targi Warsaw Home 2017 będą najlepszymi targami designu w Polsce

Polska w końcu doczekała się targów wnętrzarskich na światowym poziomie. Lista marek, które wystawią się na II edycji Warsaw Home, dowodzi, że warszawska impreza zostawi daleko w tyle krajową konkurencję i nie tylko.
.get_the_title().

Kiedy w zeszłym roku pojawiły się pierwsze zapowiedzi targów Warsaw Home organizowanych w podwarszawskim Nadarzynie, branża była dość ostrożna. W Polsce od lat nie pojawił się żaden nowy event wnętrzarski z prawdziwego zdarzenia (choć prób było wiele), a kalendarz najważniejszych targów i festiwali designu od lat był praktycznie niezmienny. Nic więc dziwnego, że nowego gracza początkowo patrzono z pewną rezerwą.

Rozmach pierwszej edycji Warsaw Home i profesjonalizm organizatorów zamknęły jednak usta sceptykom.

W jednej z hal kompleksu wystawienniczego Ptak Warsaw Expo, na 24 tys. m2, zaprezentowało się ponad 300 marek wnętrzarskich, a w wydarzeniu wzięło udział przeszło 25 tys. odwiedzających. Na miejscu, poza oglądaniem nowości i nawiązywaniem relacji, przedsiębiorcy, projektanci oraz entuzjaści designu mogli także brać udział w licznych wykładach prowadzonych m.in. przez takich ekspertów jak Oskar Zięta, Tomek Rygalik czy sam Karim Rashid. Zainteresowanie pierwszą edycją Warsaw Home udowodniło nie tylko to, że stolica jest idealnym miejsce na organizację takiego wydarzenia.

Sukces Warsaw Home pokazał też, że w Polsce potrzebne były targi wnętrzarskie na światowym poziomie, które stawiają przede wszystkim na marki, a nie eksperymentalne projekty znane z innych festiwali designu.

Wykład Karima Rashida podczas pierwszej edycji Warsaw Home, fot.: warsawhome.eu

Sukces pierwszej edycji wydarzenia sprawił również, że w tym roku chce się tam zaprezentować znacznie więcej firm, a organizatorzy postanowili powiększyć przestrzeń targów o dwie kolejne hale.

Już teraz wiadomo, że na targach Warsaw Home 2017, które odbędą się w dniach 6-8 października, nowości wnętrzarskie pokaże ponad 600 marek, nie tylko z Polski, ale z całego świata.

Wiele z nich będzie można zobaczyć w naszym kraju po raz pierwszy, a hasłem przewodnim tegorocznej edycji targów będzie odważny design. To właśnie marki będą najważniejszym powodem, dla którego druga edycja Warsaw Home będzie najlepszymi targami wnętrzarskimi tego roku w Polsce. Zresztą najlepiej zobaczcie sami, których stoisk nie można przegapić. Śledźcie też konto Warsaw Home na F5, gdzie będziemy pisać o najbardziej interesujących markach i projektantach, którzy pojawią się na II edycji Warsaw Home.

Światowa czołówka marek wnętrzarskich

Na Warsaw Home 2017 będzie można zobaczyć najlepsze marki wnętrzarskie z całego świata, w tym m.in. takie firmy jak Vitra, BoConcept, TON czy WOUD, który wystawi się w Polsce po raz pierwszy.


Vitra, fot.: Eduardo Perez

Szwajcarska Vitra, działająca na rynku od 1950 roku, to jeden z najważniejszych producentów rozwiązań do wnętrz biurowych, prywatnych i publicznych, który od lat wyznacza trendy w branży (nie tylko te stylistyczne, ale również funkcjonalne).

Siła Vitry tkwi przede wszystkim w połączeniu najnowszych technologii produkcji i wysokiej jakości z talentem współpracujących z marką designerów.

Vitra ma w swojej ofercie meble i akcesoria zaprojektowane przez takie sławy jak Ray i Charles Eames, Jasper Morrison, Antonio Citterio, Frank Gehry czy Ronan i Erwan Bouroullec. Podczas Warsaw Home firma zapewne pokaże zarówno swoje klasyki, jak i nowości, takie jak Grand Sofa projektu Antonia Citterio.

TON Alba w modnym kolorze ‘millennial pink’, proj.: Alexander Gufler, fot.: ton.eu

TON to marka będąca spadkobiercą fabryki Michaela Thoneta, która została otwarta w 1861 roku i wsławiła się produkcją mebli z ręcznie giętego drewna.

TON do dziś odwołuje się do tradycji, wykorzystując unikalną technologię gięcia drewna, ale łączy ją z koncepcjami współczesnych projektantów.

Tak jest na przykład w przypadku świetnej kolekcji tapicerowanych foteli i krzeseł Alba projektu Alexandra Guflera, która jest oferowana m.in. w niezwykle modnym odcieniu różu określanym jako ‘millennial pink‘. Wspomniana kolekcja miała premierę podczas tegorocznej edycji Milan Design Week, więc na pewno będzie można ją też zobaczyć na targach Warsaw Home.

Meble i akcesoria z najnowszego katalogu WOUD, fot.: woud.dk

Duńska marka WOUD istnieje co prawda dopiero od trzech lat, ale w tak krótkim czasie wdrożyła sporo świetnych projektów i zdobyła uznanie na tak prestiżowych targach jak francuski Maison & Objet, niemiecki Imm Cologne czy szwedzki Stockholm Design Week.

WOUD współpracuje z młodymi designerami z całego świata (m.in. z Polką – Agatą Nowak), meble i dodatki wnętrzarskie firmy są jednak bardzo spójne oraz odznaczają się ponadczasowym, minimalistycznym designem.

Jednocześnie projekty marki wpisują się w najnowsze trendy – lustra, zegary czy lampy marki to wcielenie nowej geometrii, o której więcej pisaliśmy tutaj. Prezentacja WOUD na Warsaw Home będzie pierwszą prezentacją marki w naszym kraju.

Najlepsze polskie marki wnętrzarskie w jednym miejscu

Na Warsaw Home zaprezentuje się także cała śmietanka polskiego designu, zarówno znane firmy, takie jak Zieta i Paged, jak i relatywnie nowe, ale bardzo obiecujące marki, jak TRE Product czy FAM FARA, na które warto zwrócić uwagę. W przestrzeni targów będzie zresztą specjalne strefa dla krajowych marek, czyli Poland Design Festival.

Stanowisko Oskara Zięty na Warsaw Home 2016, fot.: zieta.pl

Oskara Zięty nie trzeba chyba nikomu przedstawiać. Wykonany z dmuchanej stali stołek PLOPP, który zaprezentował już 10 lat temu, to dziś prawdziwa ikona światowego wzornictwa, znajdująca się m.in. w zbiorach Pinakoteki w Monachium czy Centrum Pompidou w Paryżu.

Projektant nie poprzestał na ‘dmuchanych’ stołkach. Jego firma cały czas rozwija autorską technologię FiDU, tworząc oryginalne obiekty codziennego użytku oraz instalacje architektoniczne ze stali.

Oskar już w zeszłym roku był jedną z głównych gwiazd Warsaw Home, a jego stoisko należało do najbardziej interesujących na całych targach. Warto sprawdzić, co pokaże tym razem.

TRE Product, fot.: treproduct.com

TRE Product to nowa polska marka, która – jak mówi jej pomysłodawca, Tomek Rygalik – powstała jako sprzeciw wobec nadprodukcji i nadmiernej konsumpcji wywołanej przez pogoń za sezonowymi trendami.

Dlatego akcesoria wnętrzarskie firmy są proste, przemyślane i wykonane ze szlachetnych materiałów, co sprawia, że stają się ponadczasowe i mogą być przekazywane z pokolenia na pokolenie. Jednym z najbardziej charakterystycznych produktów TRE jest modułowy system do przechowywania i aranżowania przestrzeni, który składa się z minimalistycznych drewnianych kubików. W portfolio marki można też znaleźć m.in. ceramiczne solniczki w kształcie stożków, w których sól nie absorbuje wilgoci, lustra z barwionego szkła, marmurowe patery do serwowania jedzenia czy subtelne miedziane świeczniki. TRE zostało już docenione na targach Ambiente we Frankfurcie oraz Maison & Objet w Paryżu. Obecnie marka intensywnie pracuje nad wdrożeniem kolejnych projektów na rynek – część z nich na pewno będzie można zobaczyć podczas Warsaw Home.

Meble i akcesoria kuchenne, które trzeba zobaczyć

Na Warsaw Home znajdzie się też specjalna strefa kuchenna, w której zaprezentują się nie tylko dobrze znane marki jak Rust, Remeb, WFM, Siemens czy Gaggenau, ale także firmy, które nigdy nie wystawiały się jeszcze w Polsce jak Sub-Zero i Wolf.

Chłodziarka Sub-Zero, fot.: subzero-wolf.com

Sub-Zero to znana amerykańska marka, która działa na rynku od ponad 70 lat. Firma specjalizuje się w przechowywaniu żywności i jest obecnie wiodącym producentem luksusowych, zaawansowanych technologicznie chłodziarek, zamrażarek oraz szaf chłodzących do wina.

W produktach marki Sub-Zero na szeroką skalę stosowana jest szlachetna stal, a jej projektanci od lat wyznaczają trendy wzornicze w kategorii sprzętu chłodzącego klasy premium.

Sprzęt Sub-Zero jest szczególnie popularny wśród profesjonalistów.

Profesjonalny piekarnik Wolf, fot.: subzero-wolf.com

Wolf to marka-córka Sub-Zero, która powstała w 2000 roku. Firma zajmuje się produkcją sprzętu AGD, który spełni wymagania profesjonalistów i najbardziej wymagających pasjonatów domowego gotowania. Obie marki łączy zamiłowanie do szlachetnej stali oraz surowego, minimalistycznego designu.

DESIGN