7 wystaw na Milan Design Week 2018, na których trzeba być

Z ogromnej liczby wystaw i premier, które odbędą się podczas tegorocznego Milan Design Week wybraliśmy dla was te naprawdę warte zobaczenia.
.get_the_title().

Milan Design Week to wciąż jedno z najważniejszych wydarzeń w całej branży wzorniczej. To już tradycja, że na początku kwietnia włoskie miasto staje się światowym centrum najnowszych trendów wnętrzarskich i nie tylko. W 2017 r. imprezę odwiedziło pond 350 tys. gości oraz przeszło 2 tys. wystawców. Tegoroczna edycja, która wystartowała dzisiaj i będzie trwać do 22 kwietnia, również przyciągnie tysiące marek i designerów prezentujących swoje najnowsze projekty. My pojedziemy tam razem z organizatorami rosnących w siłę targów Warsaw Home, którzy w tym roku planują ponad dwukrotnie powiększyć przestrzeń wystawienniczą tak, by mogła pomieścić aż 1000 marek. Dlatego właśnie ekipa największych polskich targów wnętrzarskich nieustannie odwiedza konkurencyjne imprezy, szukając świeżych firm, projektów i trendów, które warto zaprezentować w podwarszawskim Nadarzynie.

Czego można się spodziewać na Milan Design Week 2018? Organizatorzy opublikowali manifest, który wzywa projektantów do stawiania na innowacje oraz zrównoważony rozwój, najprawdopodobniej to będzie więc motyw przewodni imprezy. W natłoku wydarzeń planowanych na najbliższe dni trochę trudno się połapać, bo liczba propozycji, zarówno w przestrzeni targowej, jak i w mieście, jest naprwdę ogromna. Dlatego postanowiliśmy wybrać dla was wystawy, których nie można przegapić.

1. Nendo: Forms of movement (Superstudio, Via Tortona 27)

Japońskie studio Nendo zaprezentuje 10 koncepcji opartych na zagadnieniu ruchu. Powstały one we współpracy z japońskimi manufakturami, z wykorzystaniem unikalnych materiałów i zaawansowanych rozwiązań technologicznych. Na ponad 800 metrach kwadratowych będzie można zobaczyć nie tylko finalne produkty, ale także modele, szkice i makiety sporządzone w procesie powstawania projektów.

2. Vegan Design – Or the Art of Reduction (Spazio Sanremo, Via Zecca Vecchia 3)

Wystawa wegańskiego projektanta Nevi Pana, której kuratorką jest Maria Cristina Didero, spróbuje odpowiedzieć na pytanie, czy możliwe jest projektowanie bez wykorzystania produktów pochodzenia zwierzęcego. Weganizm cieszy się coraz większą popularnością na całym świecie, więc jego wejście do projektowania było tylko kwestią czasu. Pochodzący z Izraela Pana całkowicie rezygnuje z używania nie tylko skóry zwierzęcej czy wełny, ale też innych produktów, które mogą nie być wegańskie, czyli gumowych rękawic, farb, tworzyw sztucznych, żywicy lub klejów przemysłowych.

3. Open Sky – COS i Phillip K Smith III (Palazzo Isimbardi)

Amerykański artysta stworzył we współpracy z marką COS instalację, którą będzie można oglądać na dziedzińcu XVI-wiecznego Palazzo Isimbardi. Jego praca to lustrzany pierścień, w którym odbija się niebo. – Inspirowały mnie nieustanne zmiany światła, koloru i formy, które można podziwiać w środowisku naturalnym oraz zabudowanym. (…) Specyficzne warunki panujące w Palazzo Isimbardi dały mi możliwość przeformułowania historycznej architektury, jednocześnie łącząc ją z pięknem mediolańskiego nieba – opowiada artysta.

4. Google Softwear (Via Matteo Bandello 14)

Współpraca Google z ekspertką od przewidywania trendów Li Edelkoort zaowocowała wystawą odpowiadającą na pytanie, jak będzie wyglądać technologia przyszłości. Celem wystawy jest pokazanie, że za kilka lat technologia będzie odgrywać w naszym życiu jeszcze większą rolę, dlatego należy ją płynnie zintegrować z domem i środowiskiem pracy. Google zaprezentuje swoje produkty w pokojach zaprojektowanych tak, aby wyglądały jak prawdziwe domy. Ważną rolę odegrają także tekstylia zaprojektowane przez Kiki van Eijk.

5. Typecasting – Vitra (La Pelota, Via Palermo 10)

Na wystawie Typecasting zobaczymy ponad 200 przedmiotów, prototypów i projektów marki Vitra, które nigdy nie weszły do masowej produkcji. Archiwalne przedmioty zaprezentowane zostaną w dawnej hali sportowej La Pelota. Kurator wystawy, austriacki projektant Robert Stadler, pogrupował eksponaty tak, aby wyeksponować sposób, w jaki jego zdaniem wpływają na ludzkie życie i tożsamość.

6. iSaloni

iSaloni to właściwa przestrzeń targowa, w której największe firmy wnętrzarskie prezentują swoją aktualną ofertę. Ogromne hale na tydzień stają się biznesowym centrum Mediolanu. Tu raczej nie przychodzi się, aby obserwować trendy, ale załatwiać interesy. Warto jednak poświęcić choć jeden dzień, by w jednym miejscu zobaczyć nowości wszystkich najważniejszych marek, w tym także tych z Polski, ale o tym za chwilę. Na iSaloni oniecznie trzeba też wpaść do przestrzeni młodych projektantów, czyli SaloneSatellite.

7. Polacy w Mediolanie

Podczas tegorocznej edycji Milan Design Week nie zabraknie także polskich akcentów. Studio Rygalik zaprezentuje efekty swojej współpracy z markami Cappellini (iSaloni, hala 20, stanowisko C01-03) oraz Ghidini 1961 w Palazzo Visconti. Comforty pokaże pierwszy tapicerowany mebel debiutującego w tym segmencie Janka Kochańskiego oraz nową kolekcje stolików autorstwa Krystiana Kowalskiego (iSaloni, hala 10, stanowisko F18). Oskar Zięta zaprezentuje nową kolekcję HEAT w galerii Rossana Orlandi. Z kolei Grynasz Studio pokaże przekrój swoich ostatnich projektów na iSaloni w przestrzeni SaloneSatellite.

Wiele marek wskazanych w powyższym zestawieniu będzie można zobaczyć podczas targów Warsaw Home 2018, które w tym roku planują ponad dwukrotnie powiększyć przestrzeń wystawienniczą, by mogła pomieścić aż 1000 marek.

Prace nad targami Warsaw Home 2018, których motywem przewodnim będzie SIŁA!, ruszyły już pełną parą. Zaledwie w ciągu dwóch lat organizatorom udało się od zera zbudować jedne z największych targów wnętrzarskich w Europie Środkowo-Wschodniej. Tylko w zeszłym roku w trzech halach centrum Ptak Warsaw Expo, na 60 tys. m2, wystawiło się ponad 600 marek z kraju i z zagranicy. To one przyciągnęły 64 tys. szukających nowości odwiedzających (w tym aż 18 tys. spoza Polski), którzy docenili to, że organizatorzy stawiają na marki wnętrzarskie, a nie eksperymentalne projekty znane z festiwali designu. Doceniła to także branża, bo wśród odwiedzających było aż 20 tys. przedstawicieli firm oraz 9 tys. architektów i projektantów, którzy na miejscu nawiązywali relacje biznesowe. Ten sukces udowodnił, że odwaga przy organizacji tak dużej imprezy się opłaciła, dlatego w tym roku targi nadal będą się dynamicznie rozwijać.

Warsaw Home 2018 będzie edycją zmian, które pozwolą organizatorom lepiej odpowiadać zarówno na potrzeby przedstawicieli branży, jak i konsumentów.

Symbolem tych zmian jest nowe logo będące częścią rebrandingu, który uspójni całą komunikację imprezy.  Czas trwania samych targów wydłuży się do czterech dni (4-7 października 2018 r.), a ścisły podział na część branżową (czwartek, piątek) i otwartą dla wszystkich (weekend), ułatwi zadanie profesjonalistom, którzy chcą nawiązywać relacje biznesowe podczas wydarzenia. Żeby zaspokoić rosnące zapotrzebowanie organizatorzy postanowili natomiast aż dwukrotnie zwiększyć przestrzeń wystawienniczą. Dzięki temu w pięciu halach, o łącznej powierzchni 120 tys. m2, zaprezentuje się około 1000 marek z sektorów furniture, kitchen&dining, interior finish oraz deco.

DESIGN