Niezwykła metamorfoza gdyńskiego żłobka pokazuje, że design dla dzieci nie musi być kolorowy

Metamorfoza gdyńskiego żłobka zakończyła tegoroczny festiwal Traffic Design. Poza wymalowaniem budynku, Niezapominajka ozdobiona została również metaloplastycznym szablonem, za który odpowiada Patryk Mogilnicki. Praca widoczna jest na ścianie budynku od strony ul. Wójta Radtkego.

Okazuje się, że wybór żłobka nie był przypadkowy – Traffic Design chce w ten sposób pokazać, jak istotna jest edukacja estetyczna, która powinna być prowadzona już od najmłodszych lat.
Poprzez zastosowanie monochromatycznych barw, twórcom projektu świetnie udało się również obalić mit, że design dla dzieci musi być kolorowy.
Wiemy, że w takim myśleniu o przestrzeni publicznej nie jesteśmy odosobnieni. Przygotowując program naszych dalszych działań, zleciliśmy agencji „Inny Format” badanie gdynian mające ocenić nasze dotychczasowe realizacje i wskazać potencjalne drogi rozwoju. Ponad 60 proc. badanych chciałoby, abyśmy nadal tworzyli prace metaloplastyczne. Cieszymy się również z tego, że prawie 80 proc. pozytywnie ocenia zmiany wprowadzane przez nas w mieście – podkreśla Monika Domańska, animatorka kultury związana z Traffic Design.
Traffic Design to działająca od 2012 roku organizacją pozarządową, która działa na rzecz poprawy przestrzeni publicznej. Tworzy jeden z największych w Europie festiwali sztuki miejskiej, obejmujący malowanie murali, działania rewitalizacyjne, partycypacyjne i edukacyjne.