Katalog IKEA został najpopularniejszą 'książką’ na świecie. W środku rewolucyjne zmiany!

Wczoraj odbyła się polska premiera Katalogu IKEA 2018. W środku dużo złota, różu i odejście od skandynawskiego minimalizmu, z którym była kojarzona marka.
.get_the_title().

Katalog IKEA od lat jest najpopularniejszą książką na świecie (kilka lat temu wydawnictwo zrecenzował zresztą znany krytyk literacki). Tegoroczna edycja publikacji została wydrukowana w ponad 200 mln egzemplarzy i przetłumaczona na 35 języków – premiera polskiej wersji odbyła się wczoraj.

W najnowszej odsłonie Katalogu IKEA 2018 w centrum uwagi znalazł się pokój dzienny, czyli salon, który jak soczewka skupia w sobie dynamikę życia w domu.

W pokoju dziennym jest bowiem miejsce na wszystko to, na co tylko mamy ochotę: zabawę, drzemkę, pracę, rozmowę i jedzenie. Dlatego właśnie jednym z synonimów słowa salon mogłyby być zmiany, bo w ciągu doby żadne inne pomieszczenie w domu nie przechodzi tak wielu metamorfoz.

Z najnowszego badania przeprowadzonego przez IKEA wynika, że 57 proc. badanych Polaków jest zadowolonych z wyglądu swojego pokoju dziennego, jednak duża część odczuwa potrzebę zmian i… podejmuje ten wysiłek. Nowy Katalog IKEA 2018, którego hasło brzmi 'zrób miejsce na życie’, wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom, dlatego jego zawartość może zaskoczyć wielu ortodoksyjnych fanów marki. Tym razem, zamiast na charakterystyczny skandynawski minimalizm, szwedzka firma stawia bowiem na maksymalizm.

Zdjęcia z Katalogu IKEA 2018 są pełne odważnych tropikalnych wzorów, intensywnych kolorów takich jak róż i granat, welurowych tkanin, skórzanych akcentów oraz pozłacanych lub bogato zdobionych dodatków.

To oczywiście nie wszystko, bo w katalogu m.in. meble z recyklingu oraz głośnie collaby z duńską marką HAY oraz znanym brytyjskim designerem – Tomem Dixonem. Coś dla siebie znajdą też oczywiście fani skandynawskiego minimalizmu, z którego IKEA jest najbardziej znana.

Czasami wystarczy przearanżować przestrzeń, zdecydować się na bardziej elastyczne i wielofunkcyjne rozwiązania, otworzyć umysł na niestandardowe połączenia. Nie należy w tym wszystkim zapominać o tym, aby salon odzwierciedlał osobowość i upodobania mieszkańców: ulubione zestawienia kolorów, wzory i printy, zdjęcia oraz pamiątki z podróży – to wszystko musi znaleźć swoje miejsce. Nowy katalog to dziesiątki inspiracji, jak to zrobić, często naprawdę niewielkim kosztem – podkreśla Anna Pawlak-Kuliga, Prezes IKEA Retail w Polsce.

Poniżej możecie zobaczyć, jak Katalog IKEA 2018 prezentuje się w środku.

DESIGN