Pantone ogłosił kolor roku 2018. Co symbolizuje ultra fiolet?

Jedni go kochają, inni nienawidzą, ale Pantone ma swoje powody.
.get_the_title().

Nareszcie poznaliśmy kolor roku 2018. Pantone, globalny guru do spraw kolorów, co roku wskazuje barwę, która przez kolejne 12 miesięcy ma dominować w szeroko pojętej branży kreatywnej – od grafiki, poprzez design i wnętrza, aż po modę i sztukę. Eksperci Instytutu Pantone analizują trendy kolorystyczne, starając się znaleźć taki odcień, który w najlepszy sposób oddaje współczesne nastroje. Inspiracji szukają nie tylko w kulturze, sztuce i wspomnianych wcześniej branżach kreatywnych, ale także w aktualnych wydarzeniach społeczno-politycznych. Dla przypomnienia w 2016 kolorem roku został melanż pastelowego różu i błękitu, natomiast w 2017 miano to przyznano świeżej zieleni.

Według ekspertów Pantone, kolorem 2018 roku będzie „Ultra Violet”, a dokładniej odcień Pantone 18-3838.

Leatrice Eisman, dyrektorka Instytutu Kolorów Pantone, twierdzi, że odcień ten symbolizuje oryginalność, pomysłowość i progresywne myślenie.

Ultra Fiolet jest kolorem złożonym, przywołującym na myśl tajemnice kosmosu, dającym przedsmak tego, co znajduje się przed ludzkością i symbolizującym wszechświat z jego nieograniczonymi możliwościami. Enigmatyczny fiolet to także kolor zrywającej z konwencją kontrkultury, wyrażanej w artystycznym geniuszu takich twórców jak Prince, Bowie czy Hendrix.

Ponadto, ten odcień fioletu kojarzy się ze spirytualizmem i mistycyzmem. Często wykorzystuje się go w miejscach, gdzie praktykuje się mindfulness i medytację.

Kolor ten wspiera bowiem człowieka w procesie odrywania się od nadmiernie zdigitalizowanego świata. Spodziewajcie się zatem silnie zaznaczonej obecności ultra fioletu w grafice, designie, modzie i sztuce A.D. 2018!

Źródło: pantone.com, It’s Nice That

DESIGN