Nie uwierzysz, że to meble Black Red White. Minimalistyczna kolekcja zmienia wizerunek marki
Black Red White to największy polski producent i dystrybutor mebli oraz artykułów wyposażenia wnętrz, który ma około 20 proc. udziału w krajowym w rynku pod względem wartości sprzedaży. Firma osiągnęła pozycję lidera, stosując strategię dotarcia do jak najszerszej grupy klientów. Jej najważniejszym elementem było tworzenie świadomości marki połączone z intensywnym rozwijaniem sieci sprzedaży, także w mniejszych miejscowościach (produkty Black Red White są sprzedawane w 75 salonach własnych, 365 salonach partnerskich oraz około 400 punktach multibrandowych). Duże znaczenie miał oczywiście także rozbudowany asortyment firmy. Black Red White oferuje bowiem funkcjonalne, dostępne dla przeciętnego odbiorcy i zróżnicowane pod względem stylistycznym meble pokojowe, kuchenne oraz tapicerowane, a także stoły, krzesła i akcesoria wyposażenia wnętrz.
By utrzymać tempo rozwoju, docierając do coraz bardziej świadomych i co za tym idzie wymagających konsumentów, Black Red White musiało pójść jednak o krok dalej i sprawdzić, jak zmieniły się potrzeby Polaków.
W tym celu gigant branży meblowej po raz pierwszy zdecydował się na współpracę z zespołem młodych projektantów. Zanim jednak zaczęli pracę, BRW przeprowadziło szeroko zakrojone badania preferencji polskich konsumentów.
– Idea powstania linii mebli minimalistycznych pojawiła się w wyniku wnikliwej analizy gustów, potrzeb i oczekiwań Polaków oraz najnowszych trendów w aranżacji wnętrz.
Sprawdziliśmy, jakie preferencje mieszkaniowe mają konsumenci, dzięki czemu mogliśmy odpowiedzieć sobie na kilka ważnych pytań – jaki styl lubią, jak mieszkają oraz jak chcieliby mieszkać.
Wnioski, które wyciągnęliśmy z badania stały się bazą do rozpoczęcia prac nad projektem i wdrożenia czterech wyjątkowych kolekcji mebli minimalistycznych, czyli Muro, Moko, Modai i Mitoda – komentuje Michał Jaskulski, Dyrektor Marketingu Black Red White.
Badania ilościowe i jakościowe obejmowały ponad 100 wizyt w polskich domach oraz, co istotne – salonach meblowych, dzięki czemu firma sprwdziła czego szukają klienci, co oglądają i o czym rozmawiają ze sprzedawcami. Zebrany w ten sposób materiał pozwolił Black Red White precyzyjnie określić potrzeby konsumentów i zaprojektować konkretne rozwiązania, które będą systematycznie wdrażane na rynek. W pierwszej kolejności firma postanowiła zaspokoić oczekiwania grupy, która w ostatnich latach bardzo się powiększyła.
Aż 47 proc. osób biorących udział w przeprowadzonych badaniach stwierdziło bowiem, że najlepiej czułoby się w mieszkaniu urządzonym w czystym stylu minimalistycznym.
Na drugim miejscu (39 proc.) znalazł się styl minimalistyczny ciepły, a na trzecim (28 proc.) bliski im styl skandynawski współczesny. Dotychczas w ofercie Black Red White brakowało takiej stylistyki. To się jednak zmieniło za sprawą zaprojektowanych przez grupę młodych polskich designerów czterech nowych serii mebli, które od kilku tygodni można zobaczyć w wybranych sklepach marki i w najnowszym katalogu.
Meble z kolekcji minimalistycznej zdecydowanie wyróżniają się w ofercie Black Red White i mogą przyciągnąć do salonów firmy zupełnie nowych klientów. Nie chodzi jednak o fanów zimnego, technologicznego designu, który bardziej kojarzy się z laboratorium niż z domem.
Stylistyka nowej kolekcji wpisuje się w nurt minimalizmu, ale w ciepłym, subtelnym i 'udomowionym’ wydaniu.
Proste formy mebli o wyważonych proporcjach oraz spokojnej, stonowanej kolorystyce nadają wnętrzom lekkości i ułatwiają realizowanie własnych pomysłów aranżacyjnych poprzez dobieranie różnych dodatków. Projektanci zadbali też o detale, np. kolor we wnętrzach zamykanych szafek czy widoczne elementy drewna które tworzą naturalną atmosferę. Stylistyka to jednak nie wszystko, bo kolekcja jest pełna pomysłowych i praktycznych rozwiązań funkcjonalnych. Najlepiej jednak zobaczcie całą kolekcję mebli minimalistycznych Black Red White sami.
Moko
Moko to rozbudowana seria designerskich mebli, która oferuje oryginalne rozwiązania w zakresie kącików telewizyjnych, bufetów, witryn, komód, regałów i stolików. Wśród wielu tworzących ją elementów na pewno warto wyróżnić szafę Moko TV Box. Jest wyposażona w szczebelkowy front, który sprytnie ukrywa nie tylko dekoder czy odtwarzacz DVD, ale również sam telewizor, jednocześnie zapewniając elektronice odpowiednią wentylację.
Moko TV Box to idealne rozwiązanie dla osób, które nie chcą eksponować telewizora we wnętrzu.
Seria Moko kryje jeszcze inne kreatywne rozwiązania.
Na uwagę zasługują komody modułowe Moko z otwartą wnęką na blacie. Dobrze prezentują się w niej zarówno książki, jak i rośliny, które można umieścić w specjalnie dopasowanych do wnęki doniczkach.
Świetnym rozwiązaniem są też ażurowe regały, które sprawdzają się również, jako elementy dzielące przestrzeń.
Dzięki estetycznemu wykończeniu prezentują się dobrze z każdej strony, można więc postawić je w samym centrum pomieszczenia i pozwolić im pełnić funkcję nowoczesnej ścianki działowej.
Modai
Modai to modułowa baza, dzięki której można dostosować pokój dzienny do swoich potrzeb.
Najważniejszym elementem serii Modai są meble, które dają niezliczone możliwości komponowania własnych zestawów wokół TV.
W ich skład wchodzą szafki dolne w dwóch wysokościach, szafki wiszące oraz regały, również w opcji z przeszkloną witryną. Modai to także wiele funkcjonalnych rozwiązań, takich jak organizacja kabli w szafkach dolnych, dodatkowa nadstawka na sprzęt RTV czy oświetlenie witryn regałów.
Mitoda
Mitoda, czyli seria regałów z pomysłem, które pozwalają użytkownikowi spróbować swoich sił w roli projektanta. Regały są dostępne w postaci modułów o różnych szerokościach.
Funkcjonalności serii Mitoda dodają lakierowane fronty o różnych wymiarach oraz pomysłowe wkładki, czyli inserty (proste lub w formie litery X) dostępne aż w siedmiu kolorach do wyboru.
Wkładki są ruchome, można je więc dowolnie przestawiać, odmieniając tym samym wygląd mebla. Każdy moduł może być otwarty bądź zamknięty, a rozmieszczenie drzwiczek zależy wyłącznie od potrzeb użytkownika.
Muro
Polacy pokochali możliwość wieszania swoich telewizorów na ścianie. Dzięki serii Muro można jednak urządzić wnętrze w taki sposób bez potrzeby remontu i kucia ścian.
Do funkcjonalnego panelu TV Muro można swobodnie przymocować telewizor, a tuż za nim ukryć okablowanie.
Do każdego zestawu Muro dołączona jest pomysłowa nadstawka przeznaczona na sprzęt RTV (dekoder, konsolę do gier, odtwarzacz DVD).
Z myślą o nowej kolekcji powstała również linia komfortowych minimalistycznych sof – Kiku, Miya, Kera oraz Mori.
Poszczególne modele sof różnią się od siebie kształtem, ale wszystkie mogą pochwalić się harmonijną linią oraz wyborem tkanin, których faktura i kolorystyka dodaje wnętrzu miękkości i przytulności.
Wszystkie meble z kolekcji minimalistycznej można zobaczyć i przetestować w specjalnie zaprojektowanych strefach w największych salonach Black Red White mieszczących się w Warszawie, Wrocławiu, Łodzi, Zabrzu, Będzinie, Chorzowie, Bydgoszczy, Gdańsku, Lublinie, Poznaniu i Krakowie. Cała kolekcja przedstawiona jest również w Katalogu Mebli Minimalistycznych Black Red White oraz online.