Polski projektant „uszył” wirtualne ciuchy, które tańczą w klipie znanych raperów. Efekt powala

Bartek Kalinowski z warszawskiego studia Televisor potrafi wyczarować prawdziwe cuda przy użyciu technologii motion capture.
.get_the_title().

Zaproś do studia motion capture zaprzyjaźnionych raperów z Jetlagz, aby zatańczyli w specjalnych kombinezonach. Potem zaprojektuj i „uszyj” kolekcję wirtualnych ubrań z jedwabiu czy futra, a następnie zasymuluj zachowanie tych tkanin na zapisanym ruchu. Tak w uproszczeniu powstawał wyjątkowy klip do utworu „Roppongi Boys”. Stworzył go Bartek Kalinowski, motion designer ze studia Televisor.

Idea zarejestrowania tańca Łajzola i Kosiego z Jetlagz (nowy projekt raperów ze znanego składu JWP) pojawiła się w głowie Bartka Kalinowskiego, kiedy miał do dyspozycji czas w studio motion capture po zakończeniu prac nad zleceniem komercyjnym. – To miał być jeden z moich codziennych graficznych eksperymentów, które publikuję na Instagramie – przyznaje Bartek. – Tym razem jednak przerodził się on w konkretny projekt, w który zaangażowali się też inni – dodaje Kalinowski. Po zapisaniu ruchu artystów przyszedł czas na „ubranie” go.

Bartek wykorzystał możliwości programu Marvelous Designer, profesjonalnego narzędzia dla projektantów wirtualnych strojów. Można w nim odtworzyć naturalne materiały i przygotować z nich kolekcje.

Tak się też stało, dzięki czemu postacie w teledysku występują w stworzonych dla nich oryginalnych ubraniach m.in. z wirtualnego jedwabiu czy futra.

Kolejny krok polegał na wyrenderowaniu zaprojektowanych ubrań. Bardzo pomocna okazała się technologia RT (Real-TimeRendering), dzięki której twórca pracując w środowisku 3D bezpośrednio widzi wizualny finalny efekt.

Wszystkie obliczenia są dokonywane na karcie graficznej, co bardzo przyspiesza i ułatwia proces renderingu.

To poważny krok naprzód dla twórców trójwymiarowej grafiki – podkreśla Bartek. – Może jesteśmy świadkami pewnego rodzaju rewolucji, która otwiera drzwi młodym twórcom, którzy nie muszą mieć gigantycznej wiedzy informatycznej i nie są już uzależnieni od ciężkiego hardware’u w postaci render farm – dodaje Kalinowski. Projekt klipu wsparł Televisor, studio postprodukcji, w którym pracuje Bartek Kalinowski. – Realizacja teledysków nie jest czymś, co robimy na co dzień – przyznaje Paweł Krzemiński, project lead i współwłaściciel studia. – Kiedy jednak poznaliśmy szczegóły pomysłu Bartka, bez wahania zadeklarowaliśmy pełne wsparcie techniczne i technologiczne – dodaje Paweł.

Duży udział w projekcie miał też montażysta Wojtek Włodarski PSM, który świetnie wyczuł rytm utworu i przełożył go na obraz. Ale nie byłoby projektu bez udziału realnych bohaterów klipu – ekipy Jetlagz.

– Bardzo sobie cenimy współpracę z Bartkiem Kalinowskim. Teledyski, które dla nas zrealizował, to zdecydowanie nasze najlepsze video-single. Warto podkreślić, że dotychczas były to zawsze obrazy fabularne. Bartek jest jednak świetnym motion designerem, więc gdy nadarzyła się wreszcie okazja, by mógł w pełni wykazać się swoimi umiejętnościami animacji 3D, weszliśmy w temat! – podkreślają Łajzol i Kosi z Jetlagz. Utwór „Roppongi Boys” promuje ich nowy album „WSK8OFMIND”, który ukazał się na rynku właśnie dzisiaj.

Jetlagz “Roppongi Boys” from TELEVISOR Post Production House on Vimeo.

Banner Image Banner Image
AdvertisementAdvertisement
AdvertisementAdvertisement
Preloader spinner
Print
Print Text
Zobacz więcej
Wybierz region
Facebook
Age: