Polskie premiery Milan Design Week 2025: UAU Project zaprezentowało największe jak dotąd obiekty wydrukowane w 3D

UAU Project to warszawskie studio, które redefiniuje design przyszłości. W epoce, w której technologia coraz częściej staje się narzędziem ekspresji artystycznej, jedno studio z Warszawy przesuwa granice wyobraźni, łącząc precyzję algorytmu z intuicją twórcy. UAU Project, założone przez duet projektantów Justynę Fałdzińską i Miłosza Dąbrowskiego, udowadnia, że futurystyczna estetyka może być jednocześnie osobista, rzemieślnicza i niepowtarzalna.
Ich prace – funkcjonalne, zaskakująco organiczne formy powstałe w technologii druku 3D – to coś więcej niż design. To manifest nowej generacji projektowania, w którym kreatywność spotyka się z kodem, a technologia staje się tworzywem, nie ograniczeniem. Każdy obiekt rodzi się z algorytmu – złożonej struktury będącej matematyczną wizją estetyki. Ale to dopiero początek.
Wierzymy w siłę twórczości – połączenie sztuki i technologii, które pozwala powoływać do życia nowe formy w sposób, jakiego jeszcze nie widzieliśmy. W naszym studiu w Warszawie każdy powstający obiekt jest manifestacją tej idei – hipnotyzującą fuzją precyzji i kreatywności. Wykonane z materiału PLA, nasze prace powstają dzięki możliwościom przemysłowej drukarki 3D o dużej objętości, co pozwala nam przesuwać granice tego, co możliwe – mówią Justyna i Miłosz.
W Mediolanie UAU Project zaprezentowało w ramach wystawy 'Romantic Brutalism’ kolekcję Wild at Hearts i będący jego częścią największy jak dotąd projekt świetlny Wild at Heart. W Czerwonym pokoju w towarzystwie szkła Zbigniewa Horbowego i Jerzego Słuczan-Orkusa UAU Project pokazali także wazony z serii Goblet of Desire.
View this post on Instagram

– Wild at Hearts Illuminated to nasza jak dotąd największa rzeźba świetlna. Ilość pracy i serca, które w nią włożyliśmy, jest naprawdę imponująca — ale absolutnie było warto – mówią projektanci.
Kolekcję Wild at Hearts oraz lampy Valleria można zobaczyć na wystawie Romantic Brutalism — tym razem w Warszawie. 26.04–15.05, Willa Gawrońskich.

To, co wyróżnia UAU Project, to całkowicie analogowa dusza cyfrowych dzieł. Koloryzacja każdego obiektu odbywa się ręcznie – z cierpliwością, precyzją i pasją. To właśnie w tym etapie następuje ostateczna transformacja: z geometrycznej precyzji rodzi się przedmiot o unikatowym charakterze i emocjonalnym ładunku. Każdy projekt powstaje na zamówienie, z myślą o konkretnym odbiorcy. A te indywidualne realizacje – często tworzone we współpracy z klientem – są prawdziwym podpisem duetu.
– Nasze obiekty mają być tak wyjątkowe, jak ludzie, którzy je zamawiają – mówią Fałdzińska i Dąbrowski. Nie chodzi tylko o funkcję – chociaż forma w ich pracach zawsze pełni określoną rolę użytkową – ale o doświadczenie estetyczne, które porusza, intryguje, zapada w pamięć.
Kolejną wyjątkową pracą zaprezentowaną w Mediolanie jest lampa Valleria. Piękny, delikatny ogromny obiekt wydrukowany w technologii 3D sprawia wrażenie lekkiego jak chmurka.


– W naszym studiu innowacja jest codziennością, sztuka – świadomym wyborem, a każda praca to dowód na to, co może powstać, gdy kreatywność spotyka się z technologią. To nasz manifest – zobowiązanie do tworzenia sztuki, która żyje, oddycha i opowiada historię. Każdy projekt to opowieść, unikalna i jedyna w swoim rodzaju.
UAU Project to także historia sukcesu na międzynarodowej scenie. Ich prace znajdują się w galeriach, muzeach i prywatnych kolekcjach na całym świecie, ale serce projektu pozostaje w warszawskim studiu – miejscu, gdzie algorytmy zamieniają się w poezję, a przyszłość designu pisze się w warstwach PLA.
W świecie, który coraz bardziej stawia na szybkość i automatyzację, UAU Project przypomina o wartości świadomego tworzenia – gdzie każdy detal ma znaczenie, a technologia służy nie tyle efektywności, co emocji. To sztuka użytkowa, która oddycha, mówi, opowiada historię. A każda z nich jest inna.
źródło: informacje prasowe
zdjęcia: UAU Project