Traffic Design wyróżniony przez amerykański magazyn Fast Company
Stowarzyszenie Traffic Design, działające na rzecz sztuki i estetyki w przestrzeni publicznej, zostało wyróżnione w kategorii Graphic Design and Data Visualization za czwartą edycję re:design. To akcja, która polegała na zmianie szyldów stołecznych rzemieślników na Pradze Północ. Projekt zrealizowano w ramach działań rewitalizacyjnych Na_prawa Warszawa. Powstały szyldy, które nie tylko komunikują, ale także zdobią i pasują do architektury praskich kamienic.
Polscy projektanci znaleźli się w gronie takich gigantów jak Adobe, Airbnb, Google, IBM czy Microsoft.
Jest się czym chwalić, bo amerykański Fast Company to jeden z najbardziej wpływowych magazynów poświęconych nowym technologiom, innowacjom w biznesie oraz zmianom społecznym.
– Jesteśmy bardzo szczęśliwi z tego wyróżniania, szczególnie że wyłoniono nas spośród ponad 2800 projektów zgłoszonych z różnych zakątków świata. Zależy nam na edukowaniu lokalnego rynku w zakresie projektowania graficznego. Design, biznes i innowacje powinny iść ręka w rękę – komentuje Monika Domańska z Traffic Design.
W tym roku, po zakończeniu Biennale Traffic Design w Gdyni, stowarzyszenie będzie kontynuować akcję re:design dla zakładów rzemieślniczych – tym razem na warszawskiej Pradze Południe. Nowe szyldy pojawią się też we Wrocławiu, Poznaniu oraz Lubaczowie w ramach akcji :DobryZnak organizowanej z marką Mastercard. W planach jest także modelowe oczyszczenie kamienicy z reklamy zewnętrznej, które zostanie zrealizowane w Gdyni, w myśl uchwały krajobrazowej.
Źródło: trafficdesign.pl
Tekst: AB