Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

Brytyjskie fast foody zrezygnowały z dodawania plastikowych zabawek do posiłków

Zarówno brytyjski Burger King, jak i McDonald's zmieniły zasady dotyczące plastikowych zabawek dodawanych do zestawów dziecięcych. Niedługo w ich ślady mają pójść lokale na całym świecie.
.get_the_title().

Coraz więcej restauracji stara się ograniczyć ilość odpadów z tworzyw sztucznych – słomki, sztućce, kubeczki i plastikowe butelki często zastępują ich ekologiczne odpowiedniki. W Wielkiej Brytanii dwie główne marki fast foodów zwróciły również uwagę na plastikowe zabawki, które są nieodłącznym elementem zestawów dla dzieci. W tym tygodniu brytyjski Burger King przestał dodawać plastikowe zabawki do posiłków dla dzieci. W odpowiedzi na krok konkurenta, McDonald’s również zadeklarował, że da klientom możliwość wyboru.

Od przyszłego miesiąca zabawki z Happy Meal będzie można wymienić na owoc, a w przyszłym roku na książkę.

źródło: unsplashed

Według Burger Kinga to ograniczenie oraz nowa, zrównoważona polityka pozwoli zaoszczędzić około 350 ton plastiku rocznie.

I choć plastikowe zabawki będą niedostępne, sieciówka twierdzi, że dzieci nadal będą się dobrze bawić podczas pobytu w restauracji. Jak na razie w zamian zagwarantowane będą miały naklejki oraz papierową koronę. – Trwają również prace nad stworzeniem alternatywnego, trwałego rozwiązania, które urozmaici posiłki dla dzieci. Wprowadzenie nowości jest planowane na początku 2020 roku – mówi rzecznik brytyjskiego Burger Kinga. Brytyjski Burger King zrobił więc pierwszy krok w kierunku zmian, które są tylko początkiem ich szerszego zaangażowania w ograniczanie tworzyw sztucznych w swoich lokalach. – Jeśli chodzi o inne rynki, to możemy powiedzieć, że obecnie trwają również prace nad tym, jak możemy całkowicie odejść od niebiodegradowalnych zabawek plastikowych we wszystkich naszych restauracjach – mówi rzecznik.

źródło: unsplashed

McDonald’s jest zdecydowanie pionierem oferty dziecięcej i sprzedaje rocznie około 1,2 miliarda zestawów Happy Meal na całym świecie, zatem łatwo sobie wyobrazić, jaki wpływ może wywrzeć planowana zmiana polityki.

Mamy aktywną, globalną grupę ekspertów badającą produkcję bardziej zrównoważonych zabawek dla Happy Meal, a nasze rynki testują różne modele i opcje zabawek dołączanych do zestawów – powiedział rzecznik McDonald’s USA.

źródło: unsplashed


 Korzyścią z naszej globalnej działalności jest możliwość wykorzystania naszej skali do wprowadzania innowacji oraz do testowania i dzielenia się wiedzą w celu poprawy jakości obsługi klientów i upewnienia się, że zmiany są przez nich akceptowane – dodaje rzecznik. Ostatnio 

McDonald’s wprowadził również nowa strategię „Scale for Good” w zakresie opakowań i recyklingu odpadów, a za cel postawił sobie wyeliminowanie opakowań z tworzyw sztucznych we wszystkich swoich restauracjach do 2015 roku.

Zdjęcie główne: David Paul-Morris / Getty Images
Tekst: Marta Mankiewicz

Zmiany Klimatu