Hiszpański rząd inwestuje w zakład produkujący roślinne odpowiedniki mięsa 


Marka Heura, która otrzymała rządowe wsparcie, twierdzi, że inwestycja ta przyspieszy i zwiększy ich produkcję wegańskiego mięsa, dzięki czemu trafi ono do większej liczby konsumentów.
.get_the_title().

Hiszpański rząd ogłosił, że zainwestuje w barceloński start0up Foods for Tomorrow, który stworzył wegańską markę Heura, skupiającą się na produkcji w stu procentach roślinnych odpowiedników mięsa. Dofinansowanie pochodzi z programu NEOTEC z Centrum Rozwoju Technologii Przemysłowej (CDTI), który zajmuje się zrównoważonym rozwojem, inwestując w firmy, które rozwijają technologię w oparciu o własne linie badawczo-rozwojowe.

Program potrwa dwa lata i pozwoli Foods for Tomorrow na rozwój i rozszerzenie linii produktów Heura, opierających się na białkach roślinnych.

Póki co marka może pochwalić się wegańskimi odpowiednikami mięsa takimi jak Heura Chicken, Heura Burger, Heura Meatballs i Heura Pizza.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

El mejor regalo siempre es pasar tiempo en buena compañía y con buena comida

Post udostępniony przez Heura® by Foods for Tomorrow (@foodsfortomorrow)

Hiszpania chce nadrobić zaległości w stosunku do większości krajów europejskich w zakresie przejścia od produktów zwierzęcych do roślinnych. Mimo że większe miasta, takie jak Madryt, Barcelona i Walencja, mają już silną bazę konsumentów wegańskich, to roślinne mięsa nie są tak popularne w mniejszych ośrodkach miejskich. Tymczasem millenialsi na całym świecie starają się wprowadzić zmiany w związku z kryzysem klimatycznym i obawami dotyczącymi dobrostanu zwierząt. Hiszpański rząd właśnie pokazał, że ich w tym wspiera,

“Dzięki tej inwestycji, wegańskie mięso Heura trafi do coraz większej liczby konsumentów, którzy szukają bardziej zrównoważonej konsumpcji bez rezygnowania ze smaku mięsa” – czytamy w oświadczeniu wydanym przez Heura.

źródło: foods for tomorrow

Produkty Heura są obecnie dostępne w wiodących hiszpańskich supermarketach, takich jak Carrefour, Eroski, El Corte Inglés, Bon Preu, La Sirena lub Caprabo, a także w holenderskiej sieci supermarketów Jumbo. Heura niedawno weszła również na rynek azjatycki, wybierając Singapur i Hongkong jako pierwsze miasta, w których pojawią się ich roślinne produkty. W planach jest także Ameryka Południowa oraz inne kraje w Europie i Azji.

Tekst: Marta Mankiewicz

Banner Image Banner Image
AdvertisementAdvertisement
AdvertisementAdvertisement
Preloader spinner
Print
Print Text
Zobacz więcej
Wybierz region
Facebook
Age: