Jeden ze szwedzkich sklepów spożywczych wycenia towary na podstawie śladu węglowego

Felix to szwedzka marka spożywcza, która otworzyła sklep ekologiczny. Taki system wyceniania produktów ma pomóc kupującym w podejmowaniu świadomych decyzji dotyczących zakupu artykułów spożywczych.
.get_the_title().

Produkcja żywności odpowiada za około 1/4 światowej emisji gazów cieplarnianych. Dlatego też w nowo otwartym sklepie ceny produktów są tym wyższe, im większy ślad węglowy pozostawiają. Przelicznikiem w The Climat Store jest ekwiwalent węgla (CO2e), czyli uniwersalna jednostka służąca do pomiaru emisji gazów cieplarnianych. Sklep przydzielił każdemu klientowi maksymalny tygodniowy budżet w wysokości 18,9 kg CO2e. Oznacza to, że klienci będą musieli ostrożnie wybierać żywność, unikając opcji o wyższym śladzie węglowym, aby nie nadwyrężyć swojego budżetu.

Wycena żywności na podstawie jej wpływu na klimat pokazuje różnicę między żywnością pochodzenia roślinnego a zwierzęcego.

Niestety ogromna część produktów, które spożywamy, w znacznym stopniu przyczynia się do zanieczyszczania środowiska. Wiele osób chciałoby to zmienić i być częścią dobrych zmian np. poprzez zaprzestanie kupowania produktów, których produkcja rujnuje naszą planetę. Jednak nie zawsze wiadomo, których z artykułów spożywczych zostawiają największy ślad węglowy. W przypadku The Climate Store klienci będą mogli podejmować świadome decyzje.

unsplash.com

Otwarcie sklepu The Climate Store to tylko część długoterminowego planu marki na rzecz zrównoważonego rozwoju. Felix ma na celu wdrożenie kompleksowych usług, które w efekcie pomogą klientom w dokonywaniu świadomych wyborów przy zakupie.

Jednym z takich działań będzie dodanie do wszystkich produktów etykiet, które informują o wpływie artykułów na środowisko.

Akcja zostanie przeprowadza jeszcze tej jesieni. Jej pomysłodawcy liczą na to, że etykiety pomogą klientom w zmniejszeniu zużycia produktów szkodliwych dla środowiska i zwiększeniu spożycia produktów pochodzenia roślinnego.

Zdjęcie główne: unsplash.com
Tekst: Marta Zinkiewicz

Banner Image Banner Image
Preloader spinner
Print
Print Text
Zobacz więcej
Wybierz region
Facebook
Age: