Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

Lidl wprowadza woreczki wielokrotnego użytku na warzywa i owoce

Sieć Lidl Polska właśnie wprowadziła do swoich sklepów woreczki wielokrotnego użytku na owoce i warzywa. Od teraz klienci mogą korzystać z tego praktycznego i ekologicznego rozwiązania podczas regularnych zakupów spożywczych. Klienci znajdą woreczki w strefie owoców i warzyw, na Ryneczku Lidla.
.get_the_title().

Lidl Polska wie, że każda plastikowa torba, butelka czy słomka ma znaczenie – bo na całym świecie są ich miliardy, dlatego sieć ogranicza ilość plastiku w opakowaniach marek własnych. Do 2025 roku 100 proc. plastikowych opakowań produktów marek własnych będzie możliwa do recyklingu, a zużycie plastiku w opakowaniach jednostkowych i zbiorczych produktów marek Lidla zostanie zredukowane o 20 proc. Aby to osiągnąć, sieć systematycznie pracuje już dzisiaj. Stawiając sobie kolejne, konkretne cele w trosce o ekologię i przyszłość naszej planety, Lidl właśnie wprowadził woreczki wielokrotnego użytku na owoce i warzywa. Już teraz we wszystkich sklepach sieci Lidl Polska są dostępne woreczki wielokrotnego użytku na owoce i warzywa.

Sprzedawane są w dwupaku a każdy woreczek ma wymiar 30×35 cm. W sklepie należy ich szukać tuż obok owoców i warzyw. Cena za zestaw to 2,99 zł.

Woreczki wykonane są w 100 proc. z poliestru, którego produkcja mniej obciąża środowisko m.in. dzięki mniejszemu zużyciu wody (w przeciwieństwie np. do produkcji bawełny) i w 100 proc. nadają się do recyclingu. Są wytrzymałe i można je prać w pralce, w temperaturze 30 stopni Celsjusza. Dodatkowo są bardzo wygodne w czasie zakupów – materiał, z którego woreczek jest wykonany, to ażurowa siateczka, więc przy kasie nie ma potrzeby jego otwierania. Co więcej, są one oznaczone specjalnym kodem umożliwiającym kasjerowi tarowanie – płacimy tylko za produkt.

Sieć Lidl Polska jako społecznie odpowiedzialna firma oraz część Grupy Schwarz, przyjęła całościową strategię REset Plastic obejmującą pięć obszarów działania: od redukowania i projektowania przez recykling i niwelowanie wykorzystania plastiku po innowację i edukację. W ten sposób dążymy do tego, aby wizja „mniej plastiku” stała się rzeczywistością. W ostatnim czasie wprowadziliśmy do naszego asortymentu BIO warzywa znakowane naturalnym światłem, tym samym rozpakowaliśmy je z plastikowych opakowań. W połowie stycznia we wszystkich sklepach naszej sieci pojawiły się także torby na zakupy z certyfikatem Blue Angel, wykonane w 80 % z surowców z recyklingu i w 100 proc. nadające się do recyklingu. Kolejną zmianą w naszych sklepach są właśnie woreczki wielokrotnego użytku na owoce i warzywa. Liczymy, że w ten sposób wspólnymi siłami z naszymi klientami uda nam się ograniczyć wykorzystanie jednorazowych zrywek – podsumowuje Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications, Lidl Polska.

Wielorazówki na warzywa i owoce już są dostępne we wszystkich sklepach sieci Lidl Polska.

Zmiany Klimatu