Twitter zakazuje reklam negujących zmiany klimatyczne

Jednocześnie za walkę z dezinformacją w mediach społecznościowych bierze się także Unia Europejska.
.get_the_title().

W piątek, 22 kwietnia, obchodziliśmy Dzień Ziemi. Z tej okazji Twitter ogłosił, że będzie blokować reklamy, które negują zmiany klimatyczne.

Podobna polityka już od jakiegoś czasu obowiązuje w Google i na Pintereście.

‘Wprowadzające w błąd reklamy na Twitterze, które są sprzeczne z konsensusem naukowym w sprawie zmian klimatu, będą zabronione, zgodnie z naszą polityką dotyczącą nieodpowiednich treści. Uważamy, że negowanie zmian klimatu nie powinno być monetyzowane na Twitterze, a nieprawdziwe reklamy nie powinny odwracać uwagi od ważnych rozmów na temat kryzysu klimatycznego. Takie podejście opiera się na wiarygodnych źródłach, takich jak raporty oceniające Międzyrządowy Zespół ds. Zmian Klimatu’ – napisał Twitter w oficjalnym komunikacie.

Dotyczy to wyłącznie reklam i nie wpłynie na użytkowników strony, którzy w swoich tweetach negują zmiany klimatyczne.

Twitter zapowiada jednak, że na tym nie koniec. Jest świadom tego, że wprowadzające w błąd informacje mogą osłabić nasze wysiłki na rzecz ochrony planety.

W niedalekiej przyszłości zamierza więc wprowadzić rozwiązania, które zapewnią ‘potwierdzony, bezapelacyjny kontekst do rozmów na temat klimatu’. Kilka godzin po ogłoszeniu tej decyzji przez Twittera Unia Europejska uzgodniła treść ustawy o usługach cyfrowych, która zobowiązuje takie serwisy jak Facebook, Google czy właśnie Twitter do lepszej moderacji treści i walki z dezinformacją. – Ustawa o usługach cyfrowych jest prawdziwym kamieniem milowym. Po raz pierwszy od 20 lat Europa zmierzyła się z regulacją przestrzeni cyfrowej i informacyjnej – skomentował komisarz ds. rynku wewnętrznego Thierry Breton. Teraz ustawę, która nosi nazwę Digital Market Act, będzie musiał zatwierdzić Parlament Europejski i ministrowie państw unijnych. Wejdzie ona w życie najwcześniej jesienią.

Zdjęcie główne: Jeremy Bezanger/Unsplash
Tekst: NS

Preloader spinner
Print
Print Text
Zobacz więcej
Wybierz region
Facebook