W menu sieci amerykańskich restauracji pojawią się informacje o śladzie węglowym danej potrawy

Marka Just Salad zdecydowała się na taki krok jako pierwsza w Stanach Zjednoczonych.
.get_the_title().

Coraz więcej mówi się o tym, ze dieta wege nie tylko oszczędza zwierzęta i ma dobroczynny wpływ na nasze zdrowie, ale też jest zdecydowania korzystniejsza dla klimatu niż ta, w której występują produkty odzwierzęce.

To dlatego, że produkcja mięsa i nabiału wiąże się z dużo większą emisją gazów odpowiedzialnych za efekt cieplarniany.

Jako że zmiany klimatyczne zaszły już bardzo daleko i nadal postępują, to na całym świecie podejmowane są działania, które mają na celu przekonać konsumentów do ograniczenia spożycia produktów pochodzenia zwierzęcego, lub całkowitego zrezygnowania z nich. Nowa Zelandia uczy o tym dzieci w szkołach, a Unia Europejska opracowała strategię Farm to Fork, która w dużej mierze opiera się na promocji diety roślinnej. Czy jednak posiadamy realną wiedzę o tym, jak bardzo eko są konkretne produkty i dania? I co z mięsożercami, którzy mimo wszystko chcieliby możliwie jak najmniej szkodzić klimatowi?

Amerykańska sieć restauracji Just Salad stawia na transparentność i dostęp do takiej wiedzy, więc umieści w menu informacje o śladzie węglowym wszystkich dań.

Przez najbliższe 3 miesiące z pomocą studentów z NYU Stern School of Business MBA zostanie wyliczona suma gazów cieplarnianych – dwutlenku węgla, metanu, podtlenku azotu i innych gazów szklarniowych, które zostały wyemitowane w całym procesie produkcji danej potrawy. Biorąc pod uwagę fakt, że każda z nich jest wieloskładnikowa, a poszczególne składniki mogą mieć różne pochodzenie, nie jest to sprawa prosta. Just Salad zobowiązało się jednak, że takie informacje znajdą się menu najpóźniej do 21 września – wtedy w Nowym Jorku zaczyna się Climate Week, czyli coroczne wydarzenie, które odbywa się od przeszło dekady. –Nasze wybory żywieniowe mają ogromny wpływ na przyszły los planety. Dzięki informacjom, które wprowadzimy do menu oraz na opakowaniach potraw sprzedawanych na wynos, pozwalamy klientom dokonywać właściwych decyzji, służących dobru ich i naszego środowiska – mówi Chief Sustainability Officer marki, Sandra Noonan. – Podawanie wartości kalorycznej potraw nie wystarczy, by nasi goście mogli budować zdrowe nawyki w sposób holistyczny, czyli uwzględniający wagę zmian klimatycznych.

Udostępnienie konsumentom informacji o śladzie węglowym to kolejny krok sieci Just Salad w kierunku zrównoważonego rozwoju.

Rok temu marka zastąpiła mięso jego roślinnym odpowiednikiem z Beyond Meat.

Do 2022 roku zobowiązała się ponadto wprowadzić wegański ser oraz stać się zero waste, czyli wykorzystywać wszelkie odpadki np. do kompostowania. Klientom, którzy biorą sałatki na wynos, proponowany jest zakup wielorazowych miseczek.

Działania Just salad mogą okazać się dużym sukcesem.

Według naukowców z Uniwersytetu Technologicznego w Sydney i Uniwersytetu Duke’a, jeśli wszystkie produkty w sklepie zawierałyby informację o śladzie węglowym, klienci częściej sięgaliby po te bardziej eko.

Dlatego z zaciekawieniem czekamy na doniesienia z Just Salad. Dzięki nim dowiemy się, czy badacze mieli rację.

Źródło zdjęć głównych: Instagram @justsalad
Tekst: KD

Preloader spinner
Print
Print Text
Zobacz więcej
Wybierz region
Facebook
Age: