Ajusté to polska marka tworząca subtelne i bezpretensjonalne ubrania

Naturalność i prostota to część charakteru marki. 'Uwielbiam francuski styl za niewymuszoną elegancję, proste formy i łatwość łączenia ich ze sobą ' – mówi założycielka Ajusté, Natalia.

Ajusté to polska marka dla kobiet z odzieżą ready-to-wear. Naturalność i prostota to część charakteru marki. – Uwielbiam francuski styl za niewymuszoną elegancję, proste formy i łatwość ich łączenia ze sobą – mówi Natalia, założycielka marki. Kolekcje cechują się wysokiej jakości naturalnymi tkaninami i starannym wykończeniem. Ubrania szyte są w lokalnych szwalniach w Polsce.

Skąd wziął się pomysł na Ajusté? Kiedy powstała marka i kto za nią stoi?

Za Ajusté stoi tak naprawdę jedna osoba, która odpowiada zarówno za kreatywną, jak i techniczną stronę marki – Natalia.

Pomysł na stworzenie marki odzieżowej był w mojej głowie od zawsze, a przez lata ewoluował wraz z moim podejściem do mody slow fashion. Decyzja o założeniu pojawiła się w czasie lockdownu na początku 2021 roku. Nie ukrywam, że głównym czynnikiem była utrata pracy na etacie, pracowałam wtedy dla innej polskiej marki. Przez ostatnie kilka lat skupiłam się na wykształceniu kierunkowym i doświadczeniu w tej branży, aby w końcu postawić wszystko na jedną kartę i spróbować swoich sił.

Co Cię zainspirowało do stworzenia marki? 

Marka Ajusté powstała z zamiłowania do ponadczasowego minimalizmu i prostoty w swobodnym wydaniu. Moim zamysłem jest tworzenie ubrań, które kobiety będą mogły nosić przez wiele sezonów i łatwo ze sobą łączyć. Stąd bardzo przemyślana kolorystyka i konstrukcje modeli. Mimo że, nie wykluczam pojawienia się bardziej odważnych wzorów czy kolorów w kolekcjach, to wiem, że zawsze będzie to przełamane klasyczną formą.

Banner Image

Ajusté to prosta forma, wysokiej jakości naturalne tkaniny i staranne wykończenie. Istotne jest dla mnie produkowanie w małych ilościach w lokalnych szwalniach w Polsce z poszanowaniem środowiska naturalnego.

Co Cię inspiruje przy projektowaniu?

Inspiruje mnie między innymi styl, który można nazwać francuskim – stąd też nazwa marki zaczerpnięta z tego właśnie języka. Niewymuszona elegancja, proste formy, a to wszystko dopełnione wysokiej jakości naturalną tkaniną. Tworzę dokładnie to, w czym czuję się najlepiej, a czego nie mogłam znaleźć w innych markach – kobieco, elegancko, ale z nutą sportowego charakteru.

Jakie jest DNA Twojej marki i podstawowe wartości, które za nią stoją?

Ajusté to nonszalancja, swoboda i niewymuszony luz. Prosta forma, wysokiej jakości naturalne tkaniny i staranne wykończenie – tak mogłabym zdefiniować DNA marki.
Istotne jest dla mnie produkowanie w małych ilościach w lokalnych szwalniach w Polsce z poszanowaniem środowiska naturalnego. Uważam, że dokonywanie świadomych wyborów może istotnie wpłynąć na nasze środowisko.

Wdrażam małe kroki w tym kierunku m.in. pudełka z kraftowego papieru z recyklingu, metki z papieru pochodzącego z mieszanki celulozy i odpadów poprodukcyjnych przy przetwórstwie kukurydzy, a także szycie dodatków z pozostałości tkanin.

Gdzie powstają Wasze produkty? Jakich materiałów używacie? Na co szczególnie zwracacie uwagę przy projektach?

Wszystkie ubrania są szyte tylko i wyłącznie w Polsce. Do produkcji używane są naturalne tkaniny m.in. bawełna, len, wiskoza, wełna z potwierdzonymi certyfikatami np. OEKO-TEX 100 czy GOTS. Wybór tkanin nie jest dla mnie prosty, bo jestem osobą bardzo wymagającą także ogrom mojego czasu spędzam na szukaniu tkanin z całej Europy.

Jak wygląda proces produkcji?

Wierzę w etyczną produkcję i wspieram polskich wytwórców. Produkcja odbywa się w lokalnych szwalniach z wieloletnim doświadczeniem, co pozwala mi uzyskać wysoką jakość wykonania i dbałość o każdy detal. Chciałabym, aby każda z kobiet czuła się wyjątkowo w ubraniach Ajusté, dlatego modele produkowane są w ograniczonych ilościach, a niektóre w bardzo limitowanych – jedynie kilku sztukach. To też krok w stronę przeciwstawienia się szalonej konsumpcji i nadprodukcji odzieży, której na naszej planecie są już wystarczające ilości.

Banner Image

Do kogo kierujesz swoje produkty?

Do świadomych kobiet, którym bliska jest idea tworzenia garderoby w duchu „mniej znaczy więcej”. Sama od kilku lat praktykuję tworzenie szafy kapsułowej, która zakłada przemyślaną, mniejszą ilość rzeczy wysokiej jakości, a dodatkowo pozwala na łatwe łączenie ubrań ze sobą.

Jakie są Twoje plany na przyszłość?

Marka jest na rynku dopiero od kilku miesięcy, ale optymistycznie patrzę w przyszłość. W tej chwili pracuję nad produkcją kolekcji letniej i pojawieniem się ubrań stacjonarnie w conceptach polskich marek w Polsce. Powoli też myślę nad swoim miejscem w Warszawie – showroomem, który umożliwi mi spotkanie z klientami. Rośnie również ilość klientów zagranicznych, co będzie wiązało się z potrzebą nowych rozwiązań logistycznych i wdrażania działań marketingowych na kolejnych rynkach. W planach są też współprace międzynarodowe, zdjęcia w Barcelonie czy Paryżu. Radość i satysfakcja jest więc ogromna.

Zdjęcia: Brygida Bujak
www.ajuste-brand.com

Preloader spinner
Print
Print Text
Zobacz więcej
Wybierz region
Facebook