Projektantka zrezygnowała z sezonowych kolekcji i pokazów. Efekt? Wzrost sprzedaży o 200%
![Projektantka zrezygnowała z sezonowych kolekcji i pokazów. Efekt? Wzrost sprzedaży o 200% .get_the_title().](https://www.f5.pl/wp-content/uploads/2017/11/atwork_nonoocollage_colorcorrected.jpg)
Amerykańska projektantka Misha Nonoo była jedną z założycielek średniej wielkości luksusowego brandu. Jednego z gatunku tych, w których kochają się zarówno celebryci, jak i krytycy mody. Pomimo swojej bezpiecznej pozycji na rynku, Nonoo postanowiła podjąć gigantyczne ryzyko, zmieniając kierunek marki i przekształcając jej cały model biznesowy. Projektantka postanowiła odciąć się od przeszłości swojej firmy i dostosować się do wielkich zmian, jakie zaczęły następować zarówno w jej przemyśle, jak i w świadomości odbiorców.
![amerykańska projektantka](https://www.fpiec.pl/wp-content/uploads/2017/12/mishanonoo.jpg)
Jej koncepcja polega na wprowadzeniu zamiast sezonowych kolekcji kilku projektów będących swojego rodzaju rdzeniem marki. W jego skład wchodzi 8 produktów, które można łączyć na 22 różne sposoby. Znajdziecie tam m. in. dwie bluzki, sukienkę, spódniczkę, spodnie, blezer, golf i kombinezon – wszystko utrzymane w czerni i bieli. 'Easy 8′, bo tak je nazywa, jest odzewem na pionierski pomysł Donny Karan 'Seven Easy Pieces’.
![amerykańska projektantka](https://www.fpiec.pl/wp-content/uploads/2017/12/atwork_nonoocollage_colorcorrected.jpg)
Oprócz tego zdecydowała się na 'direct retail’, czyli sprzedaż jedynie online, bezpośrednio do klienta. Zamiast pokazów mody pokazuje swoje ubrania na Instagramie i Snapchacie. Najbardziej innowacyjne jest wprowadzenie produkcji na żądanie. Zamiast zabezpieczać się w setki sztuk produktów, które następnie trzeba będzie wyprzedać, modele są odszywane dopiero po złożeniu zamówienia, przez co czas oczekiwania na przesyłkę to 7 dni. To wszystko obniża koszty produkcji o 35 proc. Jej nowy model biznesowy okazał się sukcesem w Stanach Zjednoczonych – sprzedaż marki wzrosła o ponad 200 proc. w skali dwóch ostatnich kwartałów.