Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

Artystyczna wizja apokalipsy w najnowszej kampanii Prady

Temat ratowania naszej planety jest teraz bardziej aktualny niż kiedykolwiek wcześniej. Moda zmienia się wraz z nią, a skutkiem tego,jest chociażby walka z fast fashion, projektowanie z ekologicznych materiałów, a także głośne mówienie o problemie, który wkrótce może dotknąć każdego człowieka. W najnowszym wideo Prada pokazuje, jak mógłby wyglądać świat po najgorszym.
.get_the_title().

Film zatytułowany „Anatomy of Romance” prezentuje kolekcję dla kobiet i mężczyzn na jesień/zimę 2019. Kampania osadzona została w postapokaliptycznym świecie.

Rośliny i kwiaty wyrastają z betonowej posadzki przemysłowego magazynu. Obraz budzi zachwyt, ale także niepokój.

Piękno natury przeplata się z industrialną brzydotą. Modele delikatnie romansują ze sobą bądź też czekają w osamotnieniu na sercowe uniesienie.

youtube

Industrialna roślinność znjduje odzwierciedlenie w samej kolekcji, która pokazuje mroczny romans tych dwóch na pierwszy rzut oka sprzecznych ze sobą rozwiązań. Mocne buty idą w parze z delikatnymi sukienkami, z których wyrastają winorośla. Koronki ścinają się z migoczącymi szpilkami.

Niektóre stylizacje wyglądają jak żywcem wyciągnięte z filmu o potworze Frankensteina.

Wszystko to łączy się w całość, kiedy kamera przenosi widzów do pokoju wypełnionego chemikaliami. Na oficjalnej stronie Prady można przeczytać, że „działa to jak nowoczesna metafora romantyczna łącząca różne światy”.

Kamera przez półtorej minuty kręci się i wiruje, przyprawiając widza o mały zawrót głowy, a nawet halucynacje. Oczywiście pozytywne i przepełnione wyjątkowymi, jesiennymi kreacjami Prady i pięknem występujących w filmie modeli. Artystą, który odpowiada za to dzieło, jest Willy Vanderperre.

Historia Prady jest idealnym połączeniem aktualnych wydarzeń dziejących się na świecie, coraz bardziej zaskakujących nowinek technologicznych, a także świata przedstawionego w ostatnich hitach Netflixa – „Stranger Things” oraz „Dark”.

youtube

zdjęcie główne: youtube.com / 365, Prada Fall/Winter 2019 Advertising Campaign – Anatomy of Romance
tekst: Paula Kierzek

FASHION