Benetton wykorzystał w reklamie prawdziwe zdjęcia uchodźców

Reklamy Benettona od zawsze kojarzą się z kontrowersją, ale tym razem włoska marka chyba już przegięła. W najnowszej reklamie wykorzystała autentyczne zdjęcia uchodźców.
Fotografie wykonane zostały 9 czerwca podczas akcji ratowniczej francusko-niemieckiej organizacji pozarządowej SOS Méditerranée.
Jedna z nich przedstawia członka organizacji rozdającego kamizelki ratunkowe migrantom na przeładowanej tratwie u brzegu Libii. Na drugiej znajdują się kobiety i dzieci zgromadzone we włoskiej stacji pomocy. Oba zdjęcia umieszczone zostały na Twitterze Benettona z logo marki w prawym dolnym roku.
Photo by Orietta Scardino / ANSA pic.twitter.com/guFAq0976l
— Benetton (@benetton) 17 czerwca 2018
Organizacja SOS Méditerranée błyskawicznie zareagowała na publikację zdjęć i wydała stosowne oświadczenie na Twitterze. „SOS Méditerranée całkowicie odcina się od tej kampanii, która pokazuje zdjęcie zrobione, gdy nasze zespoły ratowały ludzi w niebezpieczeństwie na morzu. Tragedia ludzka w basenie Morza Śródziemnego nie może być nigdy wykorzystywana do jakichkolwiek celów komercyjnych” – czytamy w nim. Kampanię skrytykował na Twitterze nawet znany z antyimigranckich poglądów szef włoskiego MSW Matteo Salvini.
Benetton mówi, że wszedł w posiadanie zdjęć, kupując je od ich autora, który współpracę z SOS Méditerranée zaczął zaledwie w tym miesiącu.
Pod wpływem krytyki marka zdecydowała się w końcu na usunięcie zdjęcia przedstawiającego uchodźców na tratwie.
Źródło: The New York Times