Ciężko uwierzyć, że to kolekcja Reserved. Lata 70., Hala Mirowska i nietypowe modelki
Patrząc na najnowszą sesję Reserved, trudno stwierdzić, co najbardziej przykuwa uwagę: zdjęcia wykonane w przestrzeniach Hali Mirowskiej, charakterystyczne modelki (m.in. Zuzanna Bartoszek – poetka i perfomerka), czy może całkowicie nowa estetyka kolekcji, bogatej w satynowe materiały, nietypowe połączenia kolorystyczne i wyraziste printy. Stylizacje, kadry i scenografia grają równie istotną rolę, co świetne ubrania nawiązujące do lat 70., klimatów disco i wzbudzającej skrajne emocje estetyki campu. Autorką zdjęć jest Zuza Krajewska, z którą mieliśmy przyjemność współpracować przy okazji projektu Nowe Subkultury, i trzeba przyznać, że zarówno same ujęcia, jak i modelki w stylizacjach Reserved znacznie wykraczają poza to, co do tej pory widzieliśmy w kampaniach polskich marek.
Nie da się zaprzeczyć, że najnowsza sesja przywołuje skojarzenia z estetyką marki Gucci z ostatnich sezonów pod sterami Alessandro Michele. Jednak całość pomysłu została tak zgrabnie ujęta w ramy różnorodnych inspiracji, że gdybyśmy chcieli, doszukalibyśmy się jeszcze wielu konotacji. Z drugiej strony w kampanii widać świeże podejście zarówno do tematu mody w Polsce, jak i do sposobu reklamowania ubrań z sieciówki. Zresztą dobrze jest uczyć się od najlepszych, bo jak widać po zdjęciach z kampanii Reserved, efekty są hipnotyzujące.
Tekst: MW