Deerupt – nowe buty adidas zaprojektowane tak, aby dobrze wyglądały na Instagramie
Popularny sposób prezentowania nowych butów na Instagramie to pozowanie ze stopą gładko położoną na powierzchni (często pochyłej) z palcami przyciśniętymi do podłogi (tworzy się dzięki temu prostą linię od szczytu stopy do końca palców). Właśnie ta praktyka zainspirowała projektantów adidas.
Deerupt to lifestylowy model zainspirowany butami do biegania z 1979 roku the Marathon – jednym z ostatnich modeli, nad którymi pracował sam założyciel marki, Adi Dassler.
Unowocześniona forma Deerupt została zaprojektowana z myślą o tym, żeby dobrze wyglądać na Instagramie.
–Wciąż widzimy, że na Instagramie ludzie robią zdjęcia swoich butów z palcami gładko przyciśniętymi do podłoża, żeby nadać stopie jak najbardziej atrakcyjny wygląd. – mówił Global Senior Design Director adidas Originals, Oddbjorn Stavseng, w wywiadzie dla portalu Highsnobiety. – Więc teraz, kiedy widzisz Deerupt, widzisz również ten efekt, który był zamierzonym celem w projektowaniu jego kształtu.
Instagram szybko stał się platformą dla fanów sneakersów. Skupienie się na stronie wizualnej czyni ten kanał idealnym miejscem do prezentowania swoich nowych butów – szczególnie z zastosowaniem metody „toe-down”.
Deerupt to model, którego podstawę stanowi cholewka z siateczki – ta wykorzystywana jest również jako wzmocnienie podeszwy buta, tak samo jak wykorzystane to było w the Marathon w latach 80.
Nic dziwnego, że w dzisiejszych czasach projektanci inspirują się zwyczajami użytkowników social media – często wielu z nas po raz pierwszy styka się z nowymi produktami właśnie za pośrednictwem smartfona. – Wirtualny świat rośnie w siłę i ma coraz większe znaczenie – mówił Stavseng. – Dla nas w trakcie procesu projektowania bardzo ważne jest, żeby sprawdzać, czy buty dobrze prezentują się również na zdjęciach. Premiera modelu zaplanowana jest na 22-ego marca.
Tekst: DS