Dziewczyńska filozofia, siostrzeństwo i ciałopozytywność – poznajcie UADO
Marka nieustannie eksploruje temat kobiecości – jej zalet, wyzwań i natury. Dlatego też w wiosennej kolekcji znów podejmuje się interpretacji złożoności kobiety. Tym razem twórczyni skupiła się na jej połączeniu z naturą, przyrodą i wszechświatem. Wiosną wszystko budzi się do życia, przez co łatwiej niż kiedykolwiek docenić otaczające nas piękno. Wiedzą o tym kobiety z UADO, które są wrażliwe na przyrodę i zatroskane losem planety; jednocześnie są nieugięte i świadome swojej mocy. Symbolem ich historii jest haftowany piktogram, umieszczany na elementach nowej kolekcji – kombinacja symbolu kobiecości z liściem i kulą ziemską. Wyraża on to, co najbliższe UADO, czyli afirmację kobiecości, troskę o planetę i odpowiedzialną modę.
Z połączenia wszystkich wartości wyznawanych przez markę powstało jej hasło przewodnie: 'for people and planet’.
Krakowska marka UADO ma do matki natury ogromny szacunek, dlatego podczas produkcji swojej kolekcji korzysta z ekologicznych rozwiązań. Jednym z nich jest wykorzystanie surowca – obecnie najbardziej przyjaznego środowisku włókna odzieżowego na świecie. Tencel przy produkcji nie wydziela szkodliwych odpadów, pochłania mało wody i ulega szybkiej biodegradacji. Kolejną przyjazną środowisku decyzją jest usunięcie plastiku z logistyki – wszystko pakowane jest w papier i kompostowalną folię z kukurydzy.
Wiosenna kolekcja to 21 spójnych elementów, które łączą nowe fasony, techniki wzornictwa i kolory przywodzące przywodzą na myśl odcienie ziemi – czerń, khaki, biel, beż i zgaszony róż.
UADO to przede wszystkim minimalistyczne hafty o kobiecej tematyce i statement t-shirts. Teraz dołączają do nich również bluzki z długim rękawem i bluzy z kapturem na wiosenne spacery w chłodniejsze dni, koszulki z dekoltem w serek oraz takie akcesoria jak czapki beanie czy skarpety.
Wyświetl ten post na Instagramie.
UADO skupia wokół siebie silne kobiety. To one są inspiracją do tworzenia. Pierwsze projekty zostały zrealizowane w marcu 2018 roku w hołdzie dla Polek, Niemek i Austriaczek, które dokładnie 100 lat wcześniej uzyskały prawa wyborcze. Kolekcja powstała w związku ze zorganizowaną z tej okazji międzynarodową wystawą „Decydentki”.
– Wybrałam najbardziej demokratyczny i uniwersalny nośnik: biały t-shirt. Chciałam, żeby był jak transparent na manifestację – prosty, mocny i wpadający w oko oraz żeby grafika poruszała temat siostrzeństwa i wspierania się kobiet. Od początku zależało mi też na zastosowaniu techniki haftu, ponieważ rękodzieło od wieków jest czynnością przynależącą do kobiet. Tak powstały pierwsze dwa femi-shirts, które rozrosły się w całą kolekcję Femi Line – mówi Ola Stodółka, założycielka marki.
Do koszulek z kolekcji Femi Line, od których wszystko się zaczęło, dołączają kolejne fasony, wzbogacone o nowe dekolty i wykończenia.
Nowe projekty, jak i całą twórczość UADO pokochają wielbicielki dobrego basicu i mody odpowiedzialnej. Wszystko, co wyszło od marki, jest dedykowane bojowniczkom o lepszy świat – taki, który będzie przyjazny ludziom, zwierzętom i środowisku. Kobietom, które nie boją się nosić mądrych ubrań, wymownie komunikujących ich światopogląd. Osobom, które codziennie zmagają się z wyzwaniami współczesnego świata. Potraktuj UADO jak wsparcie od swoich sióstr, kopniak na szczęście i uścisk pełen kobiecej solidarności.
Nowa kolekcja jest już dostępna w sklepie online marki, a także na platformie Slow Fashion. Ubrania pojawią się również w wybranych concept store’ach w Krakowie, Wrocławiu, Katowicach, Poznaniu i Warszawie.
Zdjęcie główne: UADO
Tekst: Marta Zinkiewicz