Dziewczyńska filozofia, siostrzeństwo i ciałopozytywność – poznajcie UADO

UADO jest kobietą i to silną, wspierającą oraz kochającą siebie samą. To właśnie przez kobiety i dla nich tworzone są kolekcje tej polskiej marki.
.get_the_title().

Marka nieustannie eksploruje temat kobiecości – jej zalet, wyzwań i natury. Dlatego też w wiosennej kolekcji znów podejmuje się interpretacji złożoności kobiety. Tym razem twórczyni skupiła się na jej połączeniu z naturą, przyrodą i wszechświatem. Wiosną wszystko budzi się do życia, przez co łatwiej niż kiedykolwiek docenić otaczające nas piękno. Wiedzą o tym kobiety z UADO, które są wrażliwe na przyrodę i zatroskane losem planety; jednocześnie są nieugięte i świadome swojej mocy. Symbolem ich historii jest haftowany piktogram, umieszczany na elementach nowej kolekcji – kombinacja symbolu kobiecości z liściem i kulą ziemską. Wyraża on to, co najbliższe UADO, czyli afirmację kobiecości, troskę o planetę i odpowiedzialną modę.

Z połączenia wszystkich wartości wyznawanych przez markę powstało jej hasło przewodnie: ‘for people and planet’.

Krakowska marka UADO ma do matki natury ogromny szacunek, dlatego podczas produkcji swojej kolekcji korzysta z ekologicznych rozwiązań. Jednym z nich jest wykorzystanie surowca – obecnie najbardziej przyjaznego środowisku włókna odzieżowego na świecie. Tencel przy produkcji nie wydziela szkodliwych odpadów, pochłania mało wody i ulega szybkiej biodegradacji. Kolejną przyjazną środowisku decyzją jest usunięcie plastiku z logistyki – wszystko pakowane jest w papier i kompostowalną folię z kukurydzy.

Wiosenna kolekcja to 21 spójnych elementów, które łączą nowe fasony, techniki wzornictwa i kolory przywodzące przywodzą na myśl odcienie ziemi – czerń, khaki, biel, beż i zgaszony róż.

UADO to przede wszystkim minimalistyczne hafty o kobiecej tematyce i statement t-shirts. Teraz dołączają do nich również bluzki z długim rękawem i bluzy z kapturem na wiosenne spacery w chłodniejsze dni, koszulki z dekoltem w serek oraz takie akcesoria jak czapki beanie czy skarpety.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez UADO (@uado.fashion)

UADO skupia wokół siebie silne kobiety. To one są inspiracją do tworzenia. Pierwsze projekty zostały zrealizowane w marcu 2018 roku w hołdzie dla Polek, Niemek i Austriaczek, które dokładnie 100 lat wcześniej uzyskały prawa wyborcze. Kolekcja powstała w związku ze zorganizowaną z tej okazji międzynarodową wystawą „Decydentki”.

Wybrałam najbardziej demokratyczny i uniwersalny nośnik: biały t-shirt. Chciałam, żeby był jak transparent na manifestację – prosty, mocny i wpadający w oko oraz żeby grafika poruszała temat siostrzeństwa i wspierania się kobiet. Od początku zależało mi też na zastosowaniu techniki haftu, ponieważ rękodzieło od wieków jest czynnością przynależącą do kobiet. Tak powstały pierwsze dwa femi-shirts, które rozrosły się w całą kolekcję Femi Line – mówi Ola Stodółka, założycielka marki.

 

Do koszulek z kolekcji Femi Line, od których wszystko się zaczęło, dołączają kolejne fasony, wzbogacone o nowe dekolty i wykończenia.


Nowe projekty, jak i całą twórczość UADO pokochają wielbicielki dobrego basicu i mody odpowiedzialnej. Wszystko, co wyszło od marki, jest dedykowane bojowniczkom o lepszy świat – taki, który będzie przyjazny ludziom, zwierzętom i środowisku. Kobietom, które nie boją się nosić mądrych ubrań, wymownie komunikujących ich światopogląd. Osobom, które codziennie zmagają się z wyzwaniami współczesnego świata. Potraktuj UADO jak wsparcie od swoich sióstr, kopniak na szczęście i uścisk pełen kobiecej solidarności.

 

Nowa kolekcja jest już dostępna w sklepie online marki, a także na platformie Slow Fashion. Ubrania pojawią się również w wybranych concept store’ach w Krakowie, Wrocławiu, Katowicach, Poznaniu i Warszawie.

Zdjęcie główne: UADO
Tekst: Marta Zinkiewicz

Preloader spinner
Print
Print Text
Zobacz więcej
Wybierz region
Facebook