Fiskars stworzył neutralną płciowo kolekcję dla współczesnych ogrodników

Połączenie odzieży roboczej i streetwearu zaowocowało interesującą kolekcją, która przypadnie do gustu wszystkim współczesnym ogrodnikom.
.get_the_title().

Fiskars to jedna z najpopularniejszych ogrodniczych marek. Założona została w Finlandii w połowie XVII wieku i działa do dziś. W swojej ofercie ma produkty, które przydadzą się entuzjastom ogrodnictwa, gotowania czy rękodzieła. Ostatnio zaprezentowała także zupełnie wyjątkową kolekcję ubrań, które przypadną do gustu ogrodnikom i pszczelarzom.

Kolekcja jest neutralna płciowo, a więc każdy znajdzie w niej coś dla siebie.

Marka wie, że uprawianie roślin i miejskie pszczelarstwo wciąż zyskują na popularności, a więc ubrania, które proponuje się entuzjastom tych form spędzania czasu powinny prezentować się atrakcyjnie i modnie – w końcu sięgają po nie także osoby, które jeszcze kilka lat temu by tego nie zrobiły. Dlatego też Fiskars zaprosił do współpracy przy kapsułowej kolekcji fińską projektantkę Marię Korkeila – absolwentkę Aalto Universtiy w Espoo.

Efekt to kolekcja, która po pierwsze znakomicie wpisuje się w DNA marki, a po drugie jest nowoczesna. Projektantka chciała, aby stworzone przez nią ubrania nadawały się dla wszystkich – zarówno dla tych, którzy będą pracować na wsi, jak i mieszczuchów z krwi i kości.

Dlatego też Fiskars połączyła w swojej kapsułowej kolekcji odzież roboczą z elementami streetwearu.

Kolekcja składa się z 11 elementów – oprócz odzieży są w niej też akcesoria. Wszystkie rzeczy zostały wykonane z organicznych materiałów pochodzących z recyclingu i wegańskiej skóry. Z łatwością można je dostosować do okoliczności, odpowiednio modyfikując poszczególne elementy – na przykład w przypadku płaszcza zarówno kaptur, jak i rękawy można w razie potrzeby odpiąć. Z kolei pasek na narzędzia można zamienić w noszoną w talii torbę. Kolekcja została zaprezentowana po raz pierwszy 7 stycznia w Palazzo Pucci we Florencji. W sierpniu trafi do wybranych sklepów w niektórych państwach Europy i w Stanach Zjednoczonych.

Tekst: NS
Zdjęcia: Fiskars

FASHION