H&M uczy konsumentów, jak dbać o ubrania
H&M od lat pracuje nad zmianą wizerunku swojej marki i wprowadzeniem jej na drogę zrównoważonego rozwoju. Jedną z ostatnich inicjatyw szwedzkiego giganta mody jest program “H&M Take Care”, którego celem jest edukacja konsumentów w zakresie pielęgnacji ubrań, ich poprawnej naprawy i czyszczenia.
Program zainaugurowano w połowie 2018 roku w Hamburgu.
Lokalni influencerzy prowadzili w jego ramach warsztaty dotyczące samodzielnego naprawiania ubrań i przerabiania niechcianych już elementów garderoby w nowe rzeczy.
Online i poprzez aplikację mobilną H&M udziela darmowych wskazówek dotyczących odpowiedniego czyszczenia i pielęgnacji ubrań.
Marka zadebiutowała także z autorską linią przyjaznych środowisku detergentów: proszków i płynów do prania, sprayów usuwających plamy i chusteczek do czyszczenia sznurówek. Dodatkowo w ofercie pojawiła się specjalna torba, która zapobiega rozprzestrzenianiu się szkodliwego dla środowiska mikroplastiku w praniu.
Tekst: AO