Instagram wybiera 55 influencerów i pozwala im sprzedawać produkty przez jedno kliknięcie
![Instagram wybiera 55 influencerów i pozwala im sprzedawać produkty przez jedno kliknięcie .get_the_title().](https://www.f5.pl/wp-content/uploads/2019/06/checkout-e1559905300317.jpg)
Wielu proroków wieszczy koniec ery Instagrama i influencerów reklamujących masę produktów na swoich social mediach. Chociaż część z nich rzeczywiście okazuje się coraz mniej skuteczna (na rzecz mikroinfluencerów), są wśród nich osoby, które same w sobie stały się najskuteczniejszą reklamą wszystkiego. Mark Zuckerberg wielokrotnie udowodnił, że wie, jak robić dobry biznes, dlatego, zamiast słuchać nadmuchanych teorii, szybko przechodzi do działania. W jaki sposób?
Wybiera 55 największych influencerów i pozwala im robić to, co do tej pory mogły robić tylko marki odzieżowe i beauty, czyli sprzedawać produkty za pomocą jednego kliknięcia.
![](https://www.fpiec.pl/wp-content/uploads/2019/06/Checkout_Banner.png)
Szacuje się, że co trzeci młody Brytyjczyk używa dzisiaj Instagrama jako platformy zakupowej. Jeśli więc da się realne narzędzie do sprzedaży osobom pokroju Kim Kardashian, jak bardzo wzrośnie ta liczba w przeciągu zaledwie kilku miesięcy?
Szacuje się, że ta innowacja może być poważną konkurencją dla Amazon.com.
O ile to porównanie dotyczy dalszej przyszłości, z pewnością nie można nie doceniać ogromnego potencjału influencerów, którzy mają realny wpływ na to, co kupują miliony osób na całym świecie.
![](https://www.fpiec.pl/wp-content/uploads/2019/06/Checkout-e1559905413690.png)
Kto znalazł się na zaszczytnej liście Instagrama? Wspomniana królowa influencerów, czyli Kim Kardashian, a zaraz obok jej młodsza siostra Kylie Jenner.
Nie zabrakło także najpopularniejszej modowej blogerki, czyli Chiary Ferragni, modelki Gigi Hadid czy influencerki Camili Coehlo.
Moda i uroda to najbardziej dochodowe sektory Instagrama, a nowy system, nazwany Checkout, z pewnością jeszcze bardziej przyczyni się do ich rozwoju i wzrostu popularności. Szacuje się, że najwięcej do ugrania ma sektor luksusowy, który cieszy się największą ilością followersów. Jednocześnie wizja zamienienia każdej szarej osoby w wirtualnego modela, sprzedającego to, co ma na sobie, wcale nie jest już tak odległa, jak mogło się nam wydawać.
![](https://www.fpiec.pl/wp-content/uploads/2019/06/Zrzut-ekranu-2019-06-07-o-12.47.19.png)
Tekst: Malwa Wawrzynek