Legenda Harlemu zmienia logo GAP na DAP

Korzenie, społeczność i wspólnota. Dapper Dan i GAP tworzą kolekcję oddającą hołd Harlemowi i kulturze hip-hopowej lat 90., udowadniając, że można inspirować młodych mając 80-tkę na karku. Dapper Dan ubierał Missy Eliot, Salt-N-Pepa, Mike'a Tysona czy Jay-Z.
.get_the_title().

Stylówka znana jako 'harlem dandy’ jest nierozłącznie kojarzona z korzeniami Harlemu, jego społecznością, hip-hopem i nim. Dapper Dan (Daniel R. Day) stworzył styl, który pokochali ludzie na całym świecie. Wielkie logotypy, napisy, krzykliwe kurteczki – Day tworzył modę dla tych, którzy chcieli luksusu, ale nie był im pisany. W 1982 roku otwiera na Harlemie swój sklep, a uliczne wychowanie, umiejętności radzenia sobie na ulicy wykorzystuje w branży modowej i prowadzeniu biznesu.

Dan ubierał gwiazdy: Missy Eliot, Salt-N-Pepa, Sean’a Combs’a, Bobby’ego Browna, LL Cool J’a czy Jay’a-Z.

Z czego słynął projektant? Używał logotypów wielkich domów mody, zmieniał je, bawił się nimi i przetwarzał tak, że stawały się elementem kultury hip-hopowej i ulic. Czy zrobił im przysługę? Olbrzymią, ale został skazany na modową banicję. Wielkie domy mody się z nim rozprawiły, zakazując działalności, by dopiero w ostatnich latach sięgnąć do jego twórczości jako inspiracji. Nic dziwnego – dziś szefem domu mody LV jest Pharrell Williams, a kultura hip-hopowa nierozerwalnie połączyła się z high-fashion. Wiele lat później słynna marka modowa kopiuje więc projekt Dapper Dana, by ostatecznie nawiązać z nim współpracę.

Dom mody Gucci zaprosił Day’a do stworzenia wspólnej kolekcji. Wielkie galerie i muzea takie jak MOMA i MET poświęciły mu w ostatnich latach wystawy.

’So goes Harlem; so goes the Black cultural world’ – Dapper Dan.

Współpraca z GAP była sukcesem, który pozwolił projektom Day’a wrócić na ulice nie tylko Harlemu. Bluzy z logo DAP wyprzedały się na pniu.

Teraz Gap po raz kolejny podjął współpracę z Dapper Danem. Powstała kolekcja DAP x GAP dla wszystkich pokoleń: bluzy, dresy i akcesoria. – Ta kampania DAP GAP to mój list miłosny do Harlemu i mój sposób na dalsze napędzanie naszej kultury i społeczności. GAP zapewnił nam obecność na skalę światową, która pozwoliła nam się wybić. Już nie mogę się doczekać, aż następne pokolenie będzie częścią tego ruchu – mówi Dapper Dan.

 

GAP x DAP to kolekcja, która obejmuje wiele produktów dla dzieci, kobiet, mężczyzn, od bluz z kapturem po akcesoria: czapki baseballowe, chustki, skarpetki czy torbę. Wszystkie produkty wyróżniają się charakterystycznym wzorem lub logiem GAP przekształconym w DAP na cześć projektanta. Kolekcja zwraca uwagę na dziedzictwo kultury afroamerykańskiej i pionierów Harlemu.

więcej tutaj: www.gap.pl/dapper-dan-pl

GP ON-FIGURE MARKETING

Zdjęcia: materiały prasowe

KULTURA I SZTUKA