Levi’s pozywa Kenzo za głośną kampanię z Britney Spears

Kampania Kenzo, w której wzięła udział mocno wyretuszowana gwiazda popu, wzbudziła wiele emocji w sieci. Wielu fanów zarzucało, że Britney wygląda w niej na nienaturalnie wyphotoshopowaną 20-latkę. Jeansowy gigant, Levi’s, ma jednak inny powód do krytykowania Kenzo za tę akcję, co zostało zresztą zawarte w oskarżeniu wystosowanym przeciwko marce.
W piśmie złożonym w piątek do Sądu Rejonowego w San Francisco czytamy, że powodem pozwu jest wykorzystanie zastrzeżonego znaku Levi’s, jakim są małe metki na tylnych kieszeniach jeansów (takie same znalazły się w kolekcji Kenzo).
Według oskarżyciela, to wykorzystanie grozi spadkiem sprzedaży, a co za tym idzie spowodowaniem „niepoliczalnych oraz nieodwracalnych strat” oraz dezorientacją nabywców.


Prawnicy firmy Levi’s stwierdzają, że technika wszywania złożonych metek z logiem stosowana była w produkcji marki od 1936 roku i jest jej znakiem rozpoznawczym. Marka szczególnie wskazuje najnowszą kolekcję Kenzo, która powstała przy współpracy z Britney Spears, oraz domaga się pokrycia przez francuski dom mody strat, a również zadośćuczynienia za ewentualne szkody, które mogły wpłynąć na pozycję i identyfikację brandu.
Tekst: DS