Nago – nowa polska marka odzieżowa dla świadomych ekologicznie
![Nago – nowa polska marka odzieżowa dla świadomych ekologicznie .get_the_title().](https://www.f5.pl/wp-content/uploads/2018/10/nago-e1539250101384.jpg)
Julia Turewicz, Jasiek Stasz, Areta Szpura i Ania Pięta — każdy z nich ze sporym doświadczeniem w branży modowej, spotkali się ze sobą i obmyślili plan na przyszłość. To dobra przyszłość, bo rysuje nowy, lepszy obraz smutnej dotychczas rzeczywistości. Przemysł odzieżowy jest jednym z największych trucicieli środowiska. Statystyki pokazują, że 6 na 10 produkowanych ubrań kończy na śmietniku, a w połowie pozostałych nie chodzimy częściej niż raz do roku lub nawet rzadziej. Marka Nago wywodzi się z filozofii, która wychodzi naprzeciw tym danym i pokazuje, że naprawdę można żyć i ubierać się inaczej.
![](https://www.fpiec.pl/wp-content/uploads/2018/10/nago-8-e1539250153273.jpg)
![](https://www.fpiec.pl/wp-content/uploads/2018/10/nago-5-e1539250317417.jpg)
![](https://www.fpiec.pl/wp-content/uploads/2018/10/nago-10-e1539250329850.jpg)
Ekologiczne i nowatorskie tkaniny, prosty design, brak toksycznych barwników oraz zasada, że mniej znaczy więcej to główne wyznaczniki pierwszej kolekcji Nago. Golfy, body, koszule, topy i sukienki na ramiączkach szyte są z organicznej bawełny, tencelu oraz dobrej jakości wełny.
Projekty są uniwersalne i ponadczasowe, tak żeby nie znudziły się, kiedy kolor „wyjdzie z mody”, albo fason będzie passé.
Nie ma tu plastikowych ozdób, świecidełek, agresywnych nadruków i wyrazistych deklaracji. Metki zostały ograniczone do minimum. Haftki i guziki nie posiadają szkodliwych substancji. W opakowaniu nie ma miejsca na nadmiar papieru, ulotek, folii i plastikowych siateczek. Manifest Nago jest stonowany, choć dosadny, pokolorowany w neutralne odcienie, ale rzucający się w oczy. Stoi w opozycji do tego, co oferują sieciówki, które mają najwięcej na sumieniu. Projekty Nago z pozoru nie wyróżniają się z tłumu, ale na tle kolorowej tęczy odcieni, fasonów i plastikowych aplikacji, nowa polska marka daje konkretny komunikat: nadszedł czas na zmiany.
![](https://www.fpiec.pl/wp-content/uploads/2018/10/nago-9-e1539250339585.jpg)
![](https://www.fpiec.pl/wp-content/uploads/2018/10/mbEktkpTURBXy8yOWU3NDc1NjhhMzg0ZjBiOTY3ZWFkYWUxNGI4YzU3Ny5qcGeRlQLNAmwAwsM.jpg)
![](https://www.fpiec.pl/wp-content/uploads/2018/10/2WmktkpTURBXy85NzJlODkxODI3YjlhZWYyZTNhMTc2ZDgzZTI0MTk1YS5qcGeRlQLNAmwAwsM.jpg)
![](https://www.fpiec.pl/wp-content/uploads/2018/10/yavktkpTURBXy9kZDQxM2Y2YTNkNmUzZTliNDVjZTgzZjgzOTE4ZjQ3ZC5qcGeRlQLNAmwAwsM.jpg)
Tekst: Malwa Wawrzynek
Zdjęcia: Nago/Dominik Tarabański