Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

Najbardziej znany zapach na świecie kończy 100 lat

Chanel N°5 - ikoniczne, kochane przez Marilyn Monroe, malowane przez Andy'ego Warhola, były pierwszymi perfumami reklamowanymi w telewizji i pierwszymi, które trafiły do stałej ekspozycji MoMa. Mówi się, że sprzedają się średnio raz na minutę.
Chanel N°5 to pierwsze perfumy stworzone przez kobietę dla kobiet. Rewolucyjne, zmysłowe, szokujące.

Manifest nowoczesności

Stworzone w 1921 roku N°5 od samego początku budziły kontrowersje, zadziwienie i ekscytację.

Coco postanowiła połączyć w jednym flakonie to co, niewinne, z tym co niepokojące, seksualne, wyzwolone. Nuty kwiatowe dotąd przeznaczone były dla „szanujących się” kobiet, a piżmowe? No cóż, dla tych które się „nie szanowały”. Chanel chciała pokazać, że w każdej kobiecie mieszają się „oba zapachy” i po raz kolejny przełamała konwenanse.

N°5 stały się symbolem klasy, nowoczesności i elegancji. Kobiece perfumy o zapachu kobiety.

Skąd nazwa perfum?

Numer 5 to ulubiona szczęśliwa liczba Mademoiselle Chanel. Była to też piąta próbka perfum, które zaprezentował jej Erneste Beaux – słynny nos rosyjskich carów, który pracował z Chanel nad zapachem.

Ernest w sposób innowacyjny użył aldehydów – syntetycznego składnika, który sprawia, że zapach jest wyrazisty i prawie niemożliwe jest zidentyfikowanie jego poszczególnych nut.

"Co zakładam do łóżka... Górę od piżamy? Koszulę nocną? Odpowiadam: kilka kropli Chanel N°5" - Marilyn Monroe

Paryscy influencerzy lat XX-tych promowali N°5 zanim trafiły do sprzedaży

Kompozycja składająca się z 80 składników, w tym róży, jaśminu, bergamotki i piżma opanowała Paryż – Mademoiselle rozdała dwieście flakonów N°5 swoim wpływowym przyjaciołom i stałym klientom jeszcze zanim trafiły do sprzedaży.

Skutecznie podsycali zainteresowanie perfumami w kawiarniach, restauracjach, na przyjęciach i na ulicy.

Trzydzieści lat później Marilyn Monroe sprawiła, że stały się ikoną, po tym jak w wywiadzie w „Life” na pytanie w czym śpi odpowiedziała bez wahania – „kilka kropli Chanel N°5”.

Banner Image
Minimalistyczny flakon inspirował artystów: pojawił się w obiektywie Helmuta Newtona, Irvinga Penna, Ridleya Scotta, Jean-Paula Goude’a oraz Baza Luhrmanna, a Andy Warhol poświęcił mu serię grafik.
Z okazji 100-tnych urodzin kultowych perfum powstał naszyjnik "55,55" inspirowany kształtem flakonu i jego zapachem.

55,55 karata

„Zaczęliśmy od nieoszlifowanego diamentu, który wycięliśmy, aby uzyskać idealny ośmiokątny diament o masie 55,55 karata” – tłumaczy Patrice Leguéreau, dyrektor kreatywny Fine Jewelry Creation Studio.

Naszyjnik to popis wyjątkowego poziomu i niezwykłej biegłości technicznej jubilerów ze słynnego studia Chanel na placu Vendôme w Paryżu.

Marka zdecydowała się zatrzymać naszyjnik „55.55” w swoich zbiorach Patrimoine Chanel.

Zachwyć się. Zeskanuj. Znajdź odcień - aplikacja LIPSCANNER Chanel pomoże Ci znaleźć idealną pomadkę.

Chanel zawsze idzie z duchem czasu

Nowa aplikacja LIPSCANNER w zaledwie kilka sekund znajdzie pomadkę CHANEL w idealnie dopasowanym odcieniu. Wystarczy, że zeskanuj wybrany przez siebie kolor, gdy zobaczysz go na czyjejś twarzy, w czasopiśmie, na plakacie lub na ulicy.

Możesz przed zakupem wypróbować pomadkę na swojej twarzy dzięki wirtualnej przymierzalni CHANEL TRY ON.

Banner Image
Pokaz CHANEL Haute Couture Wiosna-Lato 2021.
Banner Image
Każda kolekcja Chanel to miks nowoczesności i ponad 100-letniej tradycji.

FASHION