Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

Nowe logo Gucci to kwintesencja fenomenu włoskiego domu mody

Podczas gdy wszystkie luksusowe domy mody usilnie starają się, aby każdy ich krok odebrany został jako wystarczająco prestiżowy, dyrektor kreatywny Gucci zatrudnia siedmiolatka, aby stworzył mu nowe logo oraz elementy najnowszej kolekcji.
.get_the_title().

Tak to przynajmniej wygląda z perspektywy widza najnowszego show, które odbywa się pod szyldem Gucci. Logo pisane fontem inspirowaną dziecięcym pismem oraz kolekcja zaprezentowana podczas męskiego tygodnia mody w Mediolanie to znak, że Gucci ponownie rusza na podbój social mediów. A w tym przecież nie ma sobie równych. Wystarczyły trzy dni, aby Gucci znalazło się na ustach wszystkich, również tych, którzy na co dzień nie obcują z „wielkim światem mody”. Memy, virale oraz wysyp dziecięcych logo innych, zupełnie niemodowych firm świadczy o fenomenie, jakim stało się Gucci pod sterami Alessandro Michele.

Ten fenomen rozpoczął się właśnie na męskim tygodniu mody w Mediolanie w styczniu 2015 roku, czyli dokładnie pięć lat temu. Dzisiaj Michele powraca na to wydarzenie z odwagą, która towarzyszy mu od pierwszych kolekcji.

Genderless, eklektyzm, przełamywanie zastanych stereotypów i czerpanie z estetyki kultowych dekad w modzie to przepis włoskiego projektanta na sukces, który wciąż nie przemija.

Dlatego w tym roku w kolekcji mogliśmy zobaczyć inspiracje latami 70., fasony baby doll, kroje inspirowane garderobą modsów oraz oczywiście wielki ukłon w stronę dzieciństwa, które jest hasłem przewodnim sezonu jesień/zima 2020.

Tekst: Malwa Wawrzynek
Zdjęcia: Gucci

FASHION