Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

Off-White detronizuje Gucci, a Yeezy jest popularniejsze niż Vetements

Gucci po raz pierwszy od dłuższego czasu straciło koronę lidera w konkursie na najpopularniejszą markę w branży. Koronę ukradł Virgil Abloh ze swoją marką Off-White, która jest odpowiedzialna za kreowanie większości obecnych globalnych trendów w modzie.
.get_the_title().

Off White w końcu doczekało się oficjalnego przypieczętowania swojego sukcesu. To, co obserwowaliśmy na przestrzeni ostatnich sezonów zostało potwierdzone przez index Lyst, który zajmuje się badaniem popularności największych marek w branży mody. Do tej pory bezsprzecznie pierwsze trzy miejsca należały do gorącego trio — Gucci, Balenciaga i Vetements. W tym roku jednak Virgil Abloh dokonał wszelkich starań, aby jego marka Off-White skosiła konkurencję i znalazła się na pierwszym miejscu w rankingu. Na pewno wpływ na wyniki Off-White miało objęcie przez Abloha stanowiska dyrektora kreatywnego męskiej linii domu mody Louis Vuitton.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

fw18 men’s Off-White™ titled “Business Casual” runway show backstage. styling c/o @stevie_dance photography c/o @fabienmontique

Post udostępniony przez Off-White™ (@off____white)

Co złożyło się na sukces Off-White?

Oprócz postaci samego projektanta, który w tym roku zaprezentował pierwszą kolekcję dla marki Louis Vuitton, duże znaczenie miały kolaboracje z Nike, IKEA oraz z Sereną Williams.

Każda z nich jeszcze mocniej akcentowała istnienie i wpływ marki na pokolenie, które dla butów, czy ubrań z metką Off-White zrobiłoby wiele. Nie bez znaczenia jest także kwestia tego, kim Virgil Abloh się otacza, a tu należy wymienić przede wszystkim Kanye’go Westa, który pomimo swoich coraz dziwaczniejszych poglądów nadal posiada przytłaczającą ilość wyznawców (marka Yeezy znalazła się na 7 miejscu w rankingu, przed Vetements, Fendi i Valentino). Abloh wiele zawdzięcza Westowi. Przez wiele lat był dyrektorem kreatywnym jego agencji kreatywnej DONDA, w której powstały pierwsze projekty Yeezy. Jego pierwsze projekty dla Kanye’go to merche towarzyszące trasom koncertowym.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

ss19 women’s Off-White™ detail photograph c/o @shadesofshoes

Post udostępniony przez Off-White™ (@off____white)

W rankingu Lyst zaraz za Off-White znajdują się kolejno Gucci, Balenciaga i Nike, co w przypadku ostatniego jest sporym zaskoczeniem, biorąc pod uwagę sportowy profil marki.

Nike jednak z każdym sezonem udowadnia, że jeśli chodzi o sportswear nie ma sobie równych i nadal, pomimo rosnącej konkurencji, pozostaje liderem w swojej dziedzinie.

Dodatkowo Nike coraz bardziej nastawia się na kolaborację ze śmietanką topowych brandów odzieżowych, co bez wątpienia ma wpływ na wysokie stanowisko w rankingu. Trzeba też wspomnieć głośną kampanię na trzydziestolecie hasła „Just do It” z Colinem Kaepernickiem na czele, a także fakt wygrania Mistrzostw Świata przez drużynę, na której koszulkach widnieje dobrze wszystkim znane logo.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

A Star is born. @k.mbappe #JustDoIt

Post udostępniony przez nike (@nike)

Sporym zaskoczeniem może być stosunkowo niska, w porównaniu do zeszłorocznego zestawienia, pozycja marki Vetements, która zaliczyła spadek na 8. miejsce rankingu. Jednak postać Demny Gvasali współwłaściciela marki Vetements, a odpowiedzialnego także za dom mody Balenciaga, który uplasował się na 3 miejscu nadal pozostaje jedną z najważniejszych w branży mody. Równie istotny pozostaje wpływ Miucci Prady i jej męża Patrizio Bertelliego (miejsce 5), którzy w tym roku z sukcesem reaktywowali energetyzującą linię Linea Rossa. Na uwagę zasługuje również wysokie miejsce Versace, które w zeszłym roku znalazło się poza pierwszą dziesiątką. Zakup marki przez koncern Michaela Korsa i liczne kolaboracje z największymi gwiazdami show-biznesu sprawiły, że Versace ponownie staje się jednym z najważniejszych brandów kształtujących gusta nowego pokolenia.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

EXPLORE FALL WINTER 2019 COLLECTION www.fwrd.com @fwrdman

Post udostępniony przez VETEMENTS (@vetements_official)

Tekst: Malwa Wawrzynek

FASHION