Polska marka dziecięca w jeden sezon podbiła światowe rynki. Nam zdradza przepis na sukces
Polski Fluff wyznaje zasadę „im mniej, tym lepiej”. Marka wystartowała zimą i zaprezentowała kolekcję kurtek i kombinezonów puchowych, które parametrami dorównywały produktom znanych, ogólnoświatowych marek zajmujących się dostarczaniem odzieży górskiej i wysokogórskiej. Najlepszy puch, minimalistyczny design, świetne wykończenie, ciekawa i szeroka paleta kolorów – wszytko to sprawiło, że marka z miejsca spodobała się klientom. I nie tylko. Zainteresowanie wzbudziła także na najważniejszych targach dziecięcych Play Time. Po pierwszym sezonie Fluff trafił na rynek europejski, azjatycki oraz amerykański. Na wiosnę i lato marka przygotowała kolekcję lekkich, dwustronnych kurtek i kamizelek puchowych oraz płaszczy przeciwdeszczowych – także dla dorosłych. Postanowiliśmy zapytać ekipę Fluff, jak odnosi się sukces w tak krótkim czasie.
F5: Na co stawiacie, projektując waszą ofertę?
Fluff: Naszym zdaniem najwięcej piękna można odnaleźć w prostocie, stąd taki, a nie inny wygląd naszych produktów. Cenimy minimalizm, ale jednocześnie dziecięcą wielobarwność. Dlatego połączyliśmy te dwa elementy. Oferujemy bardzo proste i jednocześnie wygodne kroje produktów w szerokiej palecie kolorystycznej. Ponieważ kierujemy nasze produkty na rynek ogólnoświatowy, chcieliśmy zaprezentować taką paletę kolorów, żeby każdy znalazł coś dla siebie.
Minimalistyczna jest też oferta. W zimowej kolekcji było tylko pięć produktów, w wiosennej cztery.
Wygląd produktów jest dla nas bardzo ważny, ale to, czym chcemy wygrać, to jakość i funkcjonalność. Naszym zamysłem jest tworzenie produktu premium. Niezwykle ważny jest więc dobór najlepszej jakości tego, co w środku oraz elementów wykończenia. Do produkcji kurtek puchowych wykorzystaliśmy najwyższej jakości wypełnienie z puchu naturalnego o parametrach 750 cuin (sprężystość), 90 proc. naturalny puch + 10 proc. pierze, czystości 1000mm, pierwsza klasa puchu. Wskazane parametry puchu i jego odpowiednia ilość użyta do produkcji jednej kurtki to klucz do ciepła.
Jakie macie dalsze plany?
Po sukcesie pierwszej zimowej kolekcji wypuściliśmy właśnie drugą, na wiosnę i lato SS18. Jesteśmy w trakcie prac nad kolejną zimą. Od tego sezonu nasze produkty będą dostępne nie tylko w naszym sklepie internetowym, ale również w stacjonarnych sklepach w Polsce, Europie, Azji i USA. Wiele osób zadaje pytanie: kurtka puchowa na lato?
Produkty puchowe są absolutnie całoroczne, trzeba jedynie zastosować odpowiednią ilość puchu.
Nowością w tym sezonie, poza produktami puchowymi, jest nasza kolekcja płaszczy przeciwdeszczowych – poszerzona również o produkty dla kobiet. Niezmiennie trzymamy się jednak zasady: mała ilość produktów, proste, ale jednocześnie piękne kroje oraz ciekawe kolory.
[/wide-banner]
Kto stoi za marką i skąd pomysł na kurtki puchowe?
Zgrana ekipa, w tym założycielka, fanka produktów puchowych, która w swojej szafie ma ponad 10 różnych kurtek i płaszczy, które nosi przez cały rok. Pomysł zrodził się, kiedy przez ponad dwa lata starała się znaleźć w sklepach internetowych płaszczyk puchowy dla bratanicy, ciepły i estetyczny. Nie udało się, więc trzeba było wyprodukować własne.
Co was zaskoczyło przy produkcji?
Okazało się, że zdecydowaliśmy się na produkcję jednego z trudniejszych w wykonaniu produktów, a znalezienie miejsca, które podejmie się wykonania kurtek było nie lada wyzwaniem.
Na pewno zaskoczyła nas pozytywnie reakcja rynku na nasze produkty- dzieciaki naprawdę się w nich zakochują.
Nie zwalniamy tempa i to o czym stale pamiętamy, to że pracujemy dla najbardziej wymagających klientów, dla dzieci.
Zdjęcia: Paulina Kania