Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

PROSTO z Belgradu

– Zawsze jesteśmy w samym centrum wydarzeń, dlatego kampanią Eastern Gate otwieramy sobie furtkę na wschód – deklaruje Prosto i zabiera nas w podróż do Belgradu.
W Belgradzie interesowało nas to, co najbardziej surowe – tłumaczy Prosto. Wschodnia brama to kwintesencja brutalistycznej architektury, która stała się myślą przewodnią wiosenno-letniej kolekcji Prosto Klasyk.

Miejsca, muzyka, ludzie i architektura – to składowe DNA Prosto

Prosto poszukuje miejsc, których charakterystyczny styl będzie dobrym tłem sesji zdjęciowych i trzeba przyznać, że nie są to miejsca przypadkowe.

Po wyjazdach do Pragi, Aten czy Benidormu w poszukiwaniu kolejnych inspiracji Prosto Klasyk trafiło na Bałkany razem z parą świetnych fotografów: Agnieszką Kuleszą i Łukaszem Pikiem. Bynajmniej nie po to, żeby podziwiać piękne widoki.

Interesowało nas to, co najbardziej surowe. Wschodnia brama – kwintesencja brutalistycznej architektury – to dla nas myśl przewodnia wiosenno-letniej kampanii Prosto Klasyk. To tam ma miejsce początek przygody, podczas której Klasyk rusza ulicami Belgradu – tłumaczą.

Banner Image
Banner Image
Zawsze jesteśmy w samym centrum wydarzeń, dlatego kampanią Eastern Gate otwieramy sobie furtkę na wschód – deklaruje PROSTO.

Surowy styl brutalizmu byłej Jugosławii

Trudno o mocniejsze tło, a Kulesza i Pik jak zwykle stanęli na wysokości zadania. Stworzyli świetną, klimatyczną kampanię, która oddaje klimat miasta, wydobywając z budynków surowe piękno.

To właśnie w krajach byłej Jugosławii brutalizm w architekturze zyskał unikalny charakter. Stał się sposobem na ukształtowanie wizualnej tożsamości pomiędzy wschodem a zachodem. Architekci mieli pole do popisu i sporo wolności. To zabawa betonem w najlepszym wydaniu – zresztą nie trzeba o tym przekonywać, wystarczy spojrzeć na zdjęcia.

Wszystko to zmiksowane z lokalnym tyglem, gdzie na każdym rogu spotkać można samochody pamiętające poprzednią epokę i życzliwych miejscowych witających cię uśmiechem szerszym niż Dunaj.

Wykorzystując analogową fotografię, staraliśmy się oddać klimat tego szczególnego miejsca i surowość lokalnej architektury – tłumaczy Prosto.

Banner Image
Banner Image
To Prosto Klasyk, czyli jest i prosto i klasycznie. Nie znajdziecie tutaj dziwnych wzorów i awangardowych fasonów.

Prosto i klasycznie

A jak prezentuje się sama kolekcja? To Prosto Klasyk, czyli jest i prosto, i klasycznie. Nie znajdziecie tutaj dziwnych wzorów ani awangardowych fasonów.

W kolekcji znalazły się za to dresowe bluzy i spodnie, nie zabrakło kurtek, w tym kangurek, klasycznej skórzanej kurtki z logo marki czy wiatrówek. Jest też sporo koloru na t-shirtach i bluzach, a całość uzupełniają takie dodatki jak czapki, plecaki, nerki i inne niezbędne elementy kolekcji. Na stronie Prosto wylądowała już męska i damska kolekcja.

Jest tak, jak być powinno.

Zdjęcia: Agnieszka Kulesza, Łukasz Pik
Video: Agnieszka Kulesza, Łukasz Pik, Wojciech Affek
Asystent: Wojciech Affek
Modele: Maya / MSO Belgrad, Vučina / DMM Belgrad
Stylizacja: Natalia Osełka
Make up i włosy: Iza Kućmierowska
Creative direction, idea and execution: Tomasz Kivie, Maciek Stępień / Prosto Klasyk

Banner Image
Banner Image
Banner Image

FASHION