RE.DESIGN: kolekcja Reserved zaprojektowana przez generację Z

Nad kolekcją pracowało dwunastu kreatywnych przedstawicieli generacji Z, którzy zostali także jej ambasadorami.
RE.DESIGN to kolekcja wyjątkowa i pierwsza tego typu współpraca z generacją Z w Polsce.

Kim są młodzi ludzie z generacji Z?

Jest to pierwsze pokolenie nie pamiętające czasów bez Internetu. Zanurzeni w technologii nigdy nie musieli się z nią oswajać, ale ich życie wcale nie przeniosło się całkowicie do wirtualnego świata.

Kontakty off-line są dla nich niezwykle ważne, a potrzeba nawiązywania relacji w realnym świecie – kluczowa.

Co ich wyróżnia? Dostęp do ogromnej liczby informacji nawet dla statystycznego milenialsa bywa przytłaczający, ale w przypadku „zetek” przekłada się na kreatywność i aktywność, której można im zazdrościć.

Banner Image

'Pokolenie Z jako pierwsze dostało możliwość odbioru ciągłego napływu inspiracji dzięki łatwemu dostępowi do informacji' Zuza Kacperczyk, studentka grafiki w Londynie

Pokolenie Z jest szczególnie połączone ze swoim otoczeniem

– Bardzo świadomi wydarzeń dziejących się na świecie, dzięki ciągłemu połączeniu poprzez media społecznościowe i Internet używamy aktywizmu, aby rozwiązywać problemy, które widzimy w społeczeństwie -mówi Zuza Kacperczyk, która jako jedna z 12 młodych osób pracowała nad kolekcją razem z Reserved.

– Wierzę też, że moje pokolenie jest najbardziej kreatywne dzięki środowisku, w jakim dorastaliśmy. Starsze pokolenia nauczane były kreatywności podczas zajęć; chcąc dowiedzieć się więcej, musiały zrobić to na własna rękę – tłumaczy Zuza.

Banner Image

'Jesteśmy udoskonaloną hybrydą wcześniejszego pokolenia' Miłosz Kulesza, absolwent szkoły filmowej.

Jesteśmy ciekawi życia, próbujemy nowych rzeczy, potrzebujemy wyzwań

– Weźmy na przykład naszych rodziców: dzisiejsza technologia nie jest im tak niezbędna do życia jak nam – generacji Z, która dopiero wkracza na nowy rynek i ta świadomość technologii jest pożądana, a wręcz konieczna. Ponadto generacja Z potrzebuje nadzwyczaj dużo doświadczeń oraz bodźców ruchowych lub emocjonalnych, a co za tym idzie, jesteśmy ciekawi życia, próbujemy nowych rzeczy, potrzebujemy wyzwań. Nie wykluczam innych pokoleń z takiego typu zachowania, lecz jestem pewny ze to na pewno charakteryzuje nasze – opowiada o swoim pokoleniu absolwent szkoły filmowej Miłosz Kulesza, kolejny ambasador kolekcji RE.DESIGN na 2021.

– Ludzie z mojego pokolenia wyróżniają się indywidualnością. Indywidualnym spojrzeniem na świat, stylem oraz podejściem do życia. Moje pokolenie to pewnego rodzaju bunt na świat, który nas otacza. Chcemy zmian na lepsze i jesteśmy gotowi stawić czoła wszystkim przeciwnościom losu, żeby osiągnąć nasze cele – mówi fotograf Paweł Miśko.

Banner Image

RE.DESIGN jest zbiorem fascynacji, upodobań, swoistym zwierciadłem, w którym 'Zetki' mogą się przejrzeć, by dostrzec pełen charakter swojego pokolenia.

Pokazali, co chcą nosić

Jakie jest to pokolenie? Bezkompromisowe, otwarte i śmiałe. Nie ma mowy o ograniczaniu się do jednego stylu czy estetyki, w RE.DESIGN na 2021 zderzają się najróżniejsze nurty: od rękodzieła, przez vintage, streetwear, aż po cottagecore.

Motyw przewodni? Autentyczność. Sama kolekcja to dopiero początek szerszych działań. Zebrane zostaną pod specjalnie stworzonym hashtagiem #PolishGenZ zrzeszającym społeczność przedstawicieli pokolenia Z – marka nie wyklucza włączenia ich w przyszłe akcje Reserved.

Reserved/mat.pras.
Materiał powstał we współpracy z Reserved

Preloader spinner
Print
Print Text
Zobacz więcej
Wybierz region
Facebook