Skąd wziął się fenomen butów Puma Speedcat?
Puma Speedcat pierwotnie zadebiutowały jako buty wyścigowe w latach 90. Ich minimalistyczny, smukły design oraz nawiązanie do sportów motorowych doskonale wpisał się w popularny w 2024 roku trend retro, kiedy to moda na nostalgiczne elementy z lat 90. i 2000. na dobre się zadomowiła.
Na comeback tego modelu niewątpliwie wpłynął wzrost popularności sportów motorowych jak Formuła 1 czy mniejsze, lokalne imprezy driftowe, do czego te buty idealnie się nadają.
Dodatkowo Puma mocno zainwestowała w kampanie promocyjne, angażując popularnych influencerów i celebrytów. Byli wśród nich m.in. Bella Hadid, Emily Ratajkowski czy Win Metawin. Puma wykorzystała popularność modelu, wprowadzając limitowane edycje oraz współpracując z projektantami mody.
Jedną z głównych współprac była ta z marką Coperni, która stworzyła futurystyczną wersję Speedcat.
Ta limitowana edycja przyciągnęła uwagę dzięki swojemu minimalistycznemu, ale nowoczesnemu designowi, łącząc tradycyjną sylwetkę buta z nowoczesnymi technologiami produkcji, takimi jak nadruki 3D.
Z kolei współpraca z marką NAKED Copenhagen, która specjalizuje się w modzie streetwearowej, pomogła wypromować Speedcat wśród kobiet i podkreślić znaczenie kobiecej siły w sporcie i modzie.