Tę kolekcję Reserved zaprojektowali licealiści i studenci

RE.DESIGN This collection was curated by Polish Gen Z – to limitowana kolekcja Reserved, którą współtworzyło 12 młodych osób. Kim są, jak żyją, o czym marzą Zetki?
12 kreatywnych ludzi z generacji Z brało udział w powstaniu kolekcji RE.DESIGN – od projektowania po stylizowanie i tworzenie kampanii. Zostali również jej ambasadorami.

Kim są Zetki, które współtworzyły kolekcję Reserved?

To pierwsza tego typu współpraca z generacją Z w Polsce. Do stworzenia kolekcji RE.DESIGN This collection was curated by Polish Gen Z Reserved zaprosiło dwunastu kreatywnych przedstawicieli młodego pokolenia. Wszyscy związani z modą, ale każdy inaczej. Licealiści, studenci, z różnych miast, z różnym spojrzeniem na modę. Kim są, jak wyglądają, jak się ubierają, jak żyją, o czym marzą? Możemy to podejrzeć w krótkich intymnych filmach z ich udziałem, które stworzył fotograf Bartek Wieczorek.

Kolekcja to dopiero początek szerzej zakrojonych działań, które zostaną zebrane pod specjalnie stworzonym hashtagiem #PolishGenZ.

To kolekcja i kampania stworzona tak, jak chcieli młodzi ludzie z pokolenia Z. Tak widzą modę, tak widzą świat i siebie.

Włączeni na każdym etapie

Zostali zaproszeni przez Reserved do udziału w projektowaniu kolekcji RE.DESIGN i włączeni w tworzenie kampanii. Stanęli przed obiektywem i za nim. Stworzyli stylizacje, ilustracje, zdjęcia. Opowiedzieli o sobie.

Zrealizowali sesję e-commerce – za stylizację odpowiadali Kacper Kujawa oraz Oliwia Drożdż, a całość sfotografował Paweł Miśko.

Banner Image

Zuza Kacperczyk @zuzakacperczyk – studentka grafiki w Londynie. Interesuje się fotografią i modą, które wplata do swojej twórczości.

Zuza Kacperczyk

Pokolenie Z jest szczególnie połączone ze swoim otoczeniem. Bardzo świadomi wydarzeń dziejących się na świecie, dzięki ciągłemu połączeniu poprzez media społecznościowe i internet używamy aktywizmu, aby rozwiązywać problemy, które widzimy w społeczeństwie.

Wierzę też, że moje pokolenie jest najbardziej kreatywne dzięki środowisku, w jakim dorastaliśmy. Starsze pokolenia nauczane były kreatywności podczas zajęć; chcąc dowiedzieć się więcej, musiały zrobić to na własna rękę. Pokolenie Z jako pierwsze dostało możliwość odbioru ciągłego napływu inspiracji dzięki łatwemu dostępowi do tego typu informacji – mówi Zuza Kacperczyk.

Miłosz Kulesza @miloszkulesza – mieszka w Londynie, tu skończył szkołę filmową. Próbuje wszystkiego, ceni życie w biegu i ciągły ruch.

Miłosz Kulesza

Na co dzień uprawia kalistenikę, biega, a wszelkie środki komunikacji miejskiej zamienił na rower. Interesuje się modą i współczesną technologią.

Jesteśmy udoskonaloną hybrydą wcześniejszego pokolenia. Weźmy na przykład naszych rodziców: dzisiejsza technologia nie jest im tak niezbędna do życia jak nam – generacji Z, która dopiero wkracza na nowy rynek i ta świadomość technologii jest pożądana, a wręcz konieczna.

Generacja Z potrzebuje nadzwyczaj dużo doświadczeń oraz bodźców ruchowych lub emocjonalnych, a co za tym idzie – jesteśmy ciekawi życia, próbujemy nowych rzeczy, potrzebujemy wyzwań. Nie wykluczam innych pokoleń z takiego typu zachowania, lecz jestem pewny, że to charakteryzuje nasze – opowiada Miłosz Kulesza.

Paweł Miśko @pawelmisko – fotograf. Każdego dnia jeździ na rowerze, robi zdjęcia i gra na gitarze.

Paweł Miśko

Ludzie z mojego pokolenia wyróżniają się indywidualnością. Indywidualnym spojrzeniem na świat, stylem oraz podejściem do życia.

Moje pokolenie to pewnego rodzaju bunt wobec świata, który nas otacza. Chcemy zmian na lepsze i jesteśmy gotowi stawić czoła wszystkim przeciwnościom losu, żeby osiągnąć nasze cele – mówi Paweł Miśko.

Nina Przegalińska @ninaprzegalinska – na co dzień uczy się w liceum, prowadzi swój mini vintage shop w internecie i działa w social mediach.

Nina Przegalińska

Jestem z Wrocławia. Mam dopiero osiemnaście lat i teraz będę pisać maturę. Chcę iść na wzornictwo. Interesuję się modą i chcę robić coś z tym związanego w życiu – mówi Nina Przegalińska.

Bardzo lubię oglądać filmiki dziewczyn, głównie ze Stanów, które chodzą tam po lumpeksach i znajdują różne fajne rzeczy. Podłapałam zajawkę właśnie od takich dziewczyn – tłumaczy Nina.

Banner Image

Leo Mazurkiewicz @interleoo – twórca społeczności i agencji kreatywnej Hypetalk.

Leo Mazurkiewicz

Leo Mazurkiewicz to twórca Hypetalk. Prowadzi markę modową Chaos Gone Global, a także podcast Hypetalk Shuffle o rapie. Jest organizatorem największych targów streetwearowych w Polsce – Hypemarket. Przed pandemią organizował koncerty, jest pomysłodawcą festiwalu Clout.

Jestem młodym człowiekiem o wielu pasjach i zainteresowaniach. Inspirują mnie ludzie odnoszący niebagatelne sukcesy. Moją ambicją jest samemu osiągnąć taki sukces. Nie boję się porażek i potrafię uparcie dążyć do celu.

Kultura deskorolkowa to wszystko, co otacza młodego człowieka wychodzącego samemu z domu, spotykającego się ze znajomymi. To muzyka, to ludzie właśnie, to imprezy, ale też podejście do życia, wyznawanie pewnych wartości. Patrzenie na świat przez pryzmat trochę chwili, ale też takiej lekkości i bezkompleksowego życia – opowiada Leo.

Kajtek Kaczmarski @kajtek – na co dzień uczy się, a poza szkołą współtworzy skład zarządzający
Pokojem Dziennym.

Kajtek Kaczmarski

Kajtek KaczmarskiPokoju Dziennym odpowiada za oprawę graficzną eventów. Ma wiele różnych hobby, z których najważniejsza jest moda – ekspresja uczuć i emocji za pomocą ubrań – a także motoryzacja, szczególnie japońska z przełomu XX i XXI wieku.

Pokój Dzienny to młodzi ludzie, to generacja Z, to społeczność, to kreatywność, to eventy, to artyści, to pomoc, to źródło wiedzy. Pokój Dzienny to miejsce, w którym można się odstresować, poznać nowych znajomych, przyjaciół, kolegów.

Moją ambicją jest chęć bycia lepszym. Chciałbym się rozwijać, chciałbym być lepszy niż dzisiaj, niż wczoraj, pojutrze chciałbym być lepszy niż jutro. To tyle – mówi Kajtek.

Zuza Okienczyc @zuzaok – DJ-ka, tatuatorka, prowadzi swoją audycję w newonce.radio. Jej hobby to malarstwo, psy, gotowanie i próbowanie nowych rzeczy.

Zuza Okienczyc

Zuza Okienczyc @zuzaok to DJ-ka i tatuatorka.

Moją największą ambicją jest sprawianie, że jestem z siebie zadowolona. Czuję się z siebie zadowolona, kiedy wiem, że pracuję na coś, na czym mi zależy i to się udaje. Co mnie ekscytuje? Robienie nowych rzeczy, zmienianie się i przeskakiwanie z jednego tematu na inny. Brak rutyny. Zakochanie jest ekscytujące – mówi Zuza.

Gabriela Bednarz @gabrielabednarz – swoją pasję do ilustrowania mody i animacji rozwija, studiując w London College of Fashion.

Gabriela Bednarz

Gabriela Bednarz studiuje w London College of Fashion. Hobbystycznie uprawia sport, szydełkuje i rysuje.

Studiuję ilustrację modową w Londynie. W życiu najbardziej kocham możliwość rozwijania się, rodzinę, zwierzęta i innych.

Moje ukochane miejsce na ziemi to mój dom rodzinny w Zielonej Górze. Londyn to hałas. Londyn to zimno. Zabawa, harmider, obowiązki.

Chciałabym współpracować z jakimiś większymi domami mody lub z markami, które lubię – opowiada Gabi.

Kuba Domański @kuuuubs – prowadzi stronę poświęconą modzie ulicznej – ze szczególnym naciskiem na buty.

Kuba Domański

Kuba Domański na co dzień zajmuje się prowadzeniem strony poświęconej modzie ulicznej z naciskiem na buty.

Buciarz to jest osoba, która ma w sobie pasję, zbiera buty, interesuje się nimi, czyta o nich. Buciarze to są ludzie młodzi, starzy, mający gigantyczne kolekcje i też trzy pary butów na krzyż. Bardziej chodzi o to, że ktoś się po prostu interesuje tą tematyką. Butów mam pewnie koło dwustu par.

Najbardziej w ludziach podziwiam wytrwałość w dążeniu do celu, szczerość, ciężką pracę, dobroć i umiejętność pomocy drugiemu człowiekowi – mówi Kuba.

Oliwia Drożdż @olivia_drozdz – studentka Creative Direction for Fashion na London College of Fashion.

Oliwia Drożdż

Jestem studentką trzeciego roku University of the Arts London i studiuję na kierunku Creative Direction for Fashion. Moją ambicją jest wieść długie, szczęśliwe życie, być spełnioną zawodowo. W innych ludziach podziwiam wytrwałość w dążeniu do celu.

Moda to mój styl życia. Moda to sposób, w który mogę się wyrazić. Moda to odzwierciedlenie mojej osobowości – mówi Oliwia Drożdż @olivia_drozdz.

Janek Marek @yanekmarek – Na co dzień zajmuje się modelingiem, rysowaniem i projektowaniem tattoo flashy. Uczy się sztuki tatuażu, jeździ na deskorolce i rowerze, kocha gotować, wychowuje dwa kociaki.

Janek Marek

Janek Marek to entuzjasta życia i przyszły tatuator.

Zajmuję się modelingiem i zmierzam w stronę tatuowania, uczę się rysować, jest to rzecz, którą chcę robić w przyszłości. Rysowanie jest elementem każdego dnia. Odkładam na maszynkę i na rozwój w tę stronę. Za parę lat chcę usiąść w domu rodzinnym z moją żoną, z psiakiem i z dzieckiem i uznać, że spełniam się zawodowo i jestem szczęśliwy. I tatuować, mieć swoje studio tatuażu i może kawiarnię… Może sklep z roślinami? – opowiada Janek.

Kacper Kujawa @kujawakacper – student PR & Communication na London College of Fashion.

Kacper Kujawa

Jestem kreatywną osobą. Interesuję się modą. Mam głowę pełną pomysłów. Jestem otwarty. Chciałbym osiągnąć sukces w branży modowej.

Lubię kino niezależne, trochę offowe, filmy Gaspara Noé. Kocham moich bliskich, moich przyjaciół, moją rodzinę. Kocham modę. Kocham muzykę. Kocham kino. Kocham sztukę. Uwielbiam Jude’a Law w ‘Utalentowanym panie Ripley’u’ – moim zdaniem jest tam ikoną stylu. Na co dzień ubieram się raczej elegancko – to jest styl inspirowany vintage, klasyką, minimalizmem, ale przełamany.

Lubię w ludziach ambicję, wytrwałość, upór w dążeniu do celu, kreatywność, ale też uczciwość, życzliwość i szczerość – mówi Kacper Kujawa.

Za sesję wizerunkową RE.DESIGN odpowiedzialny jest Bartek Wieczorek, który stworzył zdjęcia i filmy towarzyszące kampanii, które pokazują jej bohaterów i zarazem współtwórców.

Intymny portret pokolenia Z

Analogowe zdjęcia prezentują bohaterów w ich codziennym, naturalnym otoczeniu, w scenerii domowej, podczas pracy czy relaksu. Pojawiają się na nowo docenione elementy socrealistyczne, takie jak Pałac Kultury i Nauki w Warszawie, przez nową generację odbierane bez ciężaru przeszłości jako na swój sposób inspirujące, dokumentujące historię ich kraju i tym przejawiające swoją wartość. Podobnie jest z charakterystycznymi dla kliszy zintensyfikowanymi kolorami, podkreślającymi dodatkowo kontrastujące ze sobą, lecz paradoksalnie świetnie zgrane projekty.

Premierze kolekcji towarzyszą dwa murale Niny Kulik, krakowskiej ilustratorki i graficzki. Jej ilustrowane portrety dwunastu ambasadorów RE.DESIGN pojawiły się w Warszawie na budynkach przy ul. Jaworzyńskiej 7/9 oraz Chmielnej 98.

Więcej na www.redesignbygenz.reserved.com/pl/
Materiał powstał we współpracy z Reserved.

Preloader spinner
Print
Print Text
Zobacz więcej
Wybierz region
Facebook