Ubrania jako medium, czyli kolekcje The New York Times i Kinfolka jako nowy wymiar kolaboracji

Kolaboracje między brandami odzieżowy stały się już normą. Nową jakością są natomiast kolaboracje marek z niezależnymi magazynami i tradycyjnymi gazetami. Kapsułowa kolekcja stworzona we współpracy z The New York Times? Dlaczego nie?
.get_the_title().

Taką kolekcję wypuściła właśnie do sprzedaży marka Sacai. Ubrania są proste i dosadne. Krój jest uniwersalny i nie odwraca uwagi od tego, co najważniejsze, czyli od przesłania, jakie znajduje się na bluzach i podkoszulkach.

W czasach, kiedy nie można ufać żadnej informacji podawanej w mediach, The New York Times i Sacai tworzą kolekcję, w której główną rolę gra słowo „Truth”.

To manifest przeciwko fake newsom, nierzetelnym informacjom i viralom, które prędko okazują się zwykłym kłamstwem. Na ubraniach zobaczymy więc między innymi takie hasła jak „Truth. It’s more important now than ever” czy „The truth doesn’t take sides”, które podpisane są logo The New York Times.

Światło dzienne ujrzała też inna nietypowa kolaboracja. Magazyn Kinfolk właśnie zrealizował projekt z marką FILA, którego efektem są koszulki polo, spodenki i zamszowe sneakersy w kolorze pudrowego różu.

Kapsułowa kolekcja to kwintesencja letniej odzieży i wakacyjnych must have’ów.

Na ubraniach znajdują się loga obu marek, a całość prezentuje się lekko, przyjemnie i bardzo uniwersalnie.

hypebeast.com
hypebeast.com

Czy to już trend, w którym marki sięgają po nowe kolaboracyjne rozwiązania? W ubiegłym sezonie mogliśmy oglądać na wybiegach wiele inspiracji tradycyjną prasą. Logo The New York Times czy Time Magazine pojawiło się w kolekcjach Alexandra Wanga, Off-White i Études. Współpraca pomiędzy dwoma odzieżowymi brandami nie jest już zaskoczeniem i zatraciła świeżość, którą miała jeszcze kilka lat temu.

Może czas na pójście w ślady berlińskiego magazynu 032c, który jednocześnie produkuje i kontent, i ubrania pod tą samą nazwą?

W końcu moda to nie tylko ciuchy, ale też wszystko, co dzieje się dookoła. A to najczęściej komentowane jest właśnie przez szeroko pojętą prasę.

Alexander Wang Spring 2018
Off-White Spring 2018

Tekst: MW

FASHION