Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

Vetements uderza w kapitalizm na wybiegu w paryskim McDonaldzie

Wiosna 2020 to według Vetements koniec ery kapitalizmu. Demna Gvasali zaprosił śmietankę mody do świątyni konsumpcjonizmu i kapitalizmu właśnie i przedstawił mocną kolekcję z jasnym, antykapitalistycznym przesłaniem.
.get_the_title().

McDonald’s to chyba ostatnie miejsce, które może kojarzyć się ze światem mody. Obsesyjne dbanie o sylwetkę i unikanie fast foodów to ulubiony sport każdej osoby pracującej w dosyć toksycznej i wymagającej branży. Gvasalia postanowił zagrać na nosie swoich gości i zaprosił ich do pachnącego frytkami, cukrem i tłuszczem McDonalda na paryskim Champs Élysée. Zaproszenia wysłał w formie prezerwatyw z wielkim napisem Vetements – a to tylko mała zajawka tego, co pokazał na fast foodowym wybiegu.

Antykapitalistyczna kolekcja Vetements opiera się przede wszystkim na widzianej już wcześniej zabawie ze słynnym logo potężnych firm.

Heineken, Internet Explorer, Play Station, Vodafone – Gvasalia ukazał je w nowej wersji, która ma zwrócić uwagę na mocną dominację tych marek w naszym codziennym życiu.

Jednocześnie projektant odniósł się także do problemów polityczno-społecznych, pokazując T-shirt z arabskim, francuskim i angielskim napisem „nie strzelać”. Dosyć wymowne jak na fakt, że kolekcja została zaprezentowana w samym sercu Paryża. Jeśli dodać do tego sylwetki stylizowane na przerysowanych ochroniarzy w wielkich kurtkach o poszerzanych ramionach i ochraniaczach na golenie, cały koncept kolekcji nabiera jeszcze mocniejszego charakteru.

Tekst: Malwa Wawrzynek
Zdjęcia: highsnobiety.com

FASHION