Ludzie mają problem z nagim zdjęciem sióstr Hadid, które opublikował Vogue
Do tej pory mogliśmy oglądać tylko jedną wspólną sesję sióstr Hadid. Peruki, mocny make-up i bielizna przykryta futrem to efekty edytorialu dla V Magazine z 2015 roku. Po ponad dwóch roku siostry powracają w sesji dla brytyjskiego Vogue’a w obiektywie Stevena Meisela i już od pierwszej publikacji kontrowersjom nie ma końca. Skrajnych emocji nie wzbudzają jednak dwie okładki, na których siostry pozują osobno. Prawdziwe emocje zaczynają się, kiedy zaglądamy do środka i pojawia się rozkładówka z nagim zdjęciem sióstr Hadid.
Rozkładówka to zresztą według czytelników magazynu najbardziej odpowiednie słowo dla nagiej sesji sióstr. Niektórym z nich nie spodobał się seksualny podtekst sesji i prezentowanie spokrewnionych modelek w tak intymny sposób. „Jakoś nie wyobrażam sobie dwóch nagich braci w sesji dla tego magazynu” – czytamy w komentarzach pojawiających się w mediach społecznościowych. Kontrowersje wzbudza też nagość, zwłaszcza że Vogue to przede wszystkim magazyn o modzie.
Must you fetishise them? Talented women. No need to be naked to pique our interest.
— Sarah Southern (@sarahsouthern) 30 stycznia 2018
Everyone is so right on both counts. First, I don't like this trend of models posing naked when it is supposed to be about fashion, i.e. clothing! Secondly it is definitely inappropriate to have sisters posing naked together.
— Jacob Dunbar (@Fashiomista2017) 30 stycznia 2018
really disappointed with @BritishVogue 's uncomfortable image of @GiGiHadid and @bellahadid. These sisters are doing so well in their careers only for Vogue to sexualise a sibling relationship in the most creepy and non-artistic way. Would you ever put two famous brothers naked..
— Ami (@_ami1010) 30 stycznia 2018
gross that their faces were photoshopped to this extent. super gross that two siblings were asked to pose like this.
— juwayriyya (@mutantpasta) 30 stycznia 2018
Czy rzeczywiście sesja sióstr Hadid jest aż tak kontrowersyjna? Zdjęcia Meisela jak zawsze są zachwycające i ukazują piękno dwóch kobiet o nadzwyczajnej urodzie. Można na nie spojrzeć, mając z tyłu głowy podtekst seksualny, ale można też dostrzec na nich portret dwóch bliskich osób, które od dawna przyzwyczajone są do swojej nagości.
MW