Vogue Polska – znamy datę premiery i skład redakcji
Vogue Polska to magazyn, na który wielu czekało całymi latami. Niedawno pisaliśmy o 5 rzeczach, których oczekujemy od naszej rodzimej edycji. Teraz już wiemy, kiedy będziemy mogli do niej zajrzeć i zweryfikować, czy spełni ona oczekiwania. Pismo zadebiutuje na rynku 14 lutego 2018 roku, dołączając do 22 krajów, w których wydawana jest ta „biblia mody”. Równocześnie wystartuje serwis online www.vogue.pl.
Pierwszy numer dostępny będzie w szerokiej dystrybucji w całym kraju oraz w specjalnej przedsprzedaży.
–Vogue Polska to bez wątpienia najbardziej wyczekiwany tytuł ostatniej dekady, odpowiedź na potrzeby Polek, którym bliska jest filozofia piękna i elegancji – mówi Justyna Markiewicz, dyrektor zarządzająca wydawnictwa Visteria, które odpowiada za polską edycję Vogue. –Pojawienie się naszego magazynu to świadoma decyzja biznesowa, która naturalnie wpisuje się w dynamiczny rozwój rynku dóbr luksusowych.
W czerwcu 2017 roku Conde Nast International, międzynarodowy wydawca Vogue, ogłosił, że ich partnerem i wydawcą polskiej edycji będzie spółka Visteria. Powstawanie premierowego numeru owiane było tajemnicą – pracował nad nim kilkunastoosobowy zespół złożony z osób o dużym doświadczeniu oraz z sukcesami w zakresie dziennikarstwa, mody i kultury.
Teraz znamy już skład redakcyjny. Na czele tytułu stoi Filip Niedenthal, zaś jego prawą ręką jest Joanna Lorynowicz. W roli editor at large – Małgosia Bela. Redaktorami działów są: Daniela Agnelli (moda), Anda Rottenberg (kultura), Hanna Rydlewska (reportaż i vogue.pl) oraz Katarzyna Straszewicz (uroda).
– Vogue Polska to magazyn, którego koncepcja w stu procentach powstaje w redakcji. Każdy numer przygotowują najlepsi zarówno polscy, jak i zagraniczni autorzy. Skupiamy się na modzie, chcemy opowiadać o niej, szukając równowagi między obrazem a słowem. W magazynie odbiorcy znajdą znakomite zdjęcia i rzetelne dziennikarstwo: sesje, reportaże, bogaty dział kulturalny. Vogue przemawia do milionów ludzi na całym świecie, teraz także po polsku – podkreśla Filip Niedenthal, redaktor naczelny.
W ciągu roku ukaże się 11 wydań magazynu, a cena jednego egzemplarza wynosić będzie 16,90 zł. Nakład pierwszych numerów planowany jest na 160 tysięcy.
Tekst: DS