Wirtualna “sukienka” sprzedana za 10 tysięcy dolarów

Są już wirtualni influencerzy, nadszedł i czas na wirtualne ubrania. Jedno z nich zostało właśnie sprzedane za prawie 10 tysięcy dolarów.
.get_the_title().

Przyszłość dzieje się teraz i mocno wkracza do świata mody. Zaawansowane technologie wykorzystywane są nie tylko w sektorze techwear, ale również i tam, gdzie ich funkcja ogranicza się tylko i wyłącznie do promowania danej marki.

Na Instagramie rekordy popularności bije właśnie “sukienka”, która tak naprawdę nie istnieje.

Pisaliśmy już o norweskiej marce Carlings, która jako jedna z pierwszych zaoferowała kolekcję wirtualnych ubrań, które możesz dopasować do swojego zdjęcia na Instagramie. Tym razem duński startup The Fabricant, Dapper Labs oraz artystka Johanna Jaskowska stworzyli kreację, która pomimo tego, że nie istnieje, rusza się od delikatnego powiewu wiatru.

Projekt spodobał się na tyle, że został sprzedany na aukcji za niemal 10 tysięcy dolarów.

Twórcy sukienki chcą wkrótce oferować możliwość wykupienia podobnego projektu, opracowanego na podstawie prawdziwych szkiców wykonanych w 2D. Jeśli więc dana rzecz spodoba ci się wirtualnie, będziesz mieć możliwość odtworzenia jej w prawdziwym świecie.

Czy więc wirtualna moda okaże się naszą najbliższą przyszłością? Chociaż z jednej strony fakt ten może powodować niemałą konsternację, z drugiej warto pomyśleć o dobrych aspektach tego typu projektów. Coraz więcej mówi się o tym, że modowi influencerzy za nic mają sobie poszanowanie środowiska i prezentując kolejne stosy ubrań, przyczyniają się do błędnego koła, które ma dramatyczny wpływ na ekologię.

Wirtualne ubrania mogą okazać się dobrą alternatywą dla prawdziwej odzieży i rozpocząć nową erę kreowania mody na social mediach.

Na Instagramie The Fabricant możecie zobaczyć dużo więcej wirtualnych projektów tego startupu. Pozostaje mieć tylko nadzieję, że wkrótce te wirtualne ubrania będą kosztować nieco mniej niż 10 tysięcy dolarów.

Wyświetl ten post na Instagramie.

I.T Hong Kong and The Fabricant Create Luxury Retail Game Changer . Hong Kong-based luxury fashion retailer I.T (ithk.com) has embraced fashion’s digital future as part of the celebrations for its 30th anniversary. The brand commissioned digital fashion house The Fabricant to digitally recreate a collection designed exclusively to celebrate its three decades at the helm of fashion in China. . It’s the first time a retailer of I.T’s scale and reach has favoured representing an entire collection solely in digital form, signaling an industry game changer away from product photography. . The garments, designed by labels including Marques Almeida, Helmut Lang and Alexander McQueen, will only ever be seen in digital form for pre-purchase viewing on I.T’s pop-up stores in Hong Kong, Shanghai, Beijing and Paris, both as a 60-second film created by The Fabricant showing the entire collection, and as individual 3D rendered still images. . #digitalfashion #thefabricant #3ddesign #fashionsingularity #fashionsustainability #clo3d #cinema4d #virtualfashion #futureoffashion #futureofwork #amberjaeslooten #hyperreal #virtualtactility #digitalmaterials #digitaltextures @ithk @marques_almeida

Post udostępniony przez The Fabricant (@the_fab_ric_ant)

Tekst: Malwa Wawrzynek

FASHION