Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

Impossible Foods pracuje nad wegańskim mlekiem. Celem jest odtworzenie smaku mleka krowiego

„Chcemy stworzyć wegański produkt, które powstanie bez udziału krów i który wybierze konsument na co dzień pijący mleko” – powiedział dyrektor generalny Impossible Foods, Pat Brown.
.get_the_title().

Firma Impossible Foods, amerykański gigant branży spożywczej produkującej alternatywy dla mięsa, podczas wirtualnej konferencji prasowej w zeszłym tygodniu ujawniła, że pracuje nad nowym produktem, którym będzie wegańskie mleko.

Według firmy nowy napój wygląda, smakuje i zachowuje się tak jak mleko krowie.

Podczas konferencji pokazano jego prototyp, ale nie zdradzono jeszcze ani daty oficjalnego wejścia na rynek, ani jego nazwy. Niewykluczone, że będzie nazywać się po prostu Impossible Milk.

źródło: edition.cnn.com

Napój bazuje na białkach roślinnych. Został stworzony z myślą o dobrym łączeniu się z innymi płynami, m.in. z kawą (nie powodując rozwarstwiania się), a także odpowiednim spienianiu. Może być również stosowany jako bezpośrednia alternatywa dla mleka krowiego w przepisach, bez konieczności wprowadzania dodatkowych składników.

Stworzyliśmy prototypy z wielu różnych źródeł roślinnych – powiedział Brown. – Soja, która była składnikiem jednego z prototypów, jest bardzo dobrym wyborem z punktu widzenia żywieniowego oraz łańcucha dostaw, więc istnieje spora szansa, że będzie to podstawowe białko w naszym produkcie.

Impossible Foods podkreśla, że produkt niekoniecznie jest alternatywą dla mleka roślinnego. Jest raczej skierowany do konsumentów preferujących krowie mleko.

źródło: edition.cnn.com

Impossible Foods ujawniło również, że w przyszłym roku podwoi swój zespół badawczo-rozwojowy oraz uruchomi nowy program o nazwie „Impossible Investigator Project”, który będzie miał zachęcić wiodących światowych naukowców do stania się częścią firmy. Cały projekt zostanie sfinansowany z 700 milionów dolarów, które Impossible pozyskało w tym roku.

Tekst: Marta Mankiewicz

FOODIE